Ne-am suit in Dealul Clujului

Eugen Lazar

Sunt convins că iubitorii muzicii populare îşi amintesc acest vers al unei cunoscute melodii populare de pe valea Someşului. Însă, noi, chiar ne-am suit, cu adevărat, în Dealul Clujului ! Care noi? Noi, cei 14 “năsturei” de la clasa a 12-a B – Balcu Ion, Băhnăreanu Neculai, Grigoriu Alexandru, Ionescu Anton, Lascu Ion, Lazăr Eugen, Măriuţa Dumitru, Monac Constantin, Rogojan Iosif-Tiberiu, Roşescu Traian, Tîrlă Pavel, Toderuţ Ovidiu, Trandafir Avram şi Varga Victor, am urcat Munţii Gilău, Dealurile Bistriţei şi, binenţeles, Dealurile Feleacului şi chemaţi de buciumele Crăişorului Munţilor Apuseni am pogorât în Câmpia Fizeş, pe malurile Someşului Mic, în Piaţa Avram Iancu, unde am cules câte “o floare badelui”, dar pe care le-am dăruit celor “8 flori la butonieră” ce ne-au fost alături şi de această dată.
Şi-atunci să te ţii veselie! Ca la sfârşit de săptămână, cu cântec joc şi voie bună. E adevărat că vineri seara (6 iulie) am fost mai timizi, de frică să nu-l supărăm pe Matias Rex, dar după ce sâmbătă dimineaţa ne-am răcorit în Salina de la Turda, apoi la suprafaţă cu o bere rece oferită de Avram Trandafir, (în timp ce era la “ocna” a devenit bunic pentru a treia oară), seara ne-am făcut de cap în staţiunea Muntele Băişorii. Mărturie a celor povestite pe scurt mai sus stau imaginile de mai jos.
Să nu ne invidiaţi. Ba dimpotrivă să-i felicitaţi (felicităm) pe cei trei clujeni (Grigoriu Al, Lascu I şi Rogojan I-T) organizatori ai întâlnirii, si să ne felicitaţi şi pe noi, urandu-ne succes în menţinerea tonusului optimist în realizarea a cât mai multe astfel de reuniuni.
Iată de ce, mă întreb: Oare câţi “năsturei” din a XII-a B vom fi în jurul unei saramuri de crap, a unei malasolci şi a unui ceaun de borş pescăresc, în Delta Dunării, în primul week-end din luna septembrie 2013 (6-9 septembrie) ca să sărbătorim Naşterea Maicii Domnului?

Vorbă bună badea mi-a trimes,
C-o veni în toamnă la cules, (în toamna lui 2013!)
Poamă dulce s-adunăm şi la nuntă să jucăm, (o geampara ca la Sulina!)
Vorbă bună badea mi-o trimes,
Ne-am suit în Dealul Clujului.

Jurnalist şi fotograf de ocazie
Eugen Lazăr
PS: Din dorinta de a largi aria bunei dispozitii, de pe acum, pentru intalnirea viitoare, lansam invitatia si altor “nasturei”-promotia 1969, de a fi alaturi de noi si de a savura si un rasol de stiuca, stropit cu un vin alb de Niculitel.

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

