AGORA LITERARA- numar nou

Am primit de la colegul Ioan Benche o scrisoare si un numar nou din „AGORA LITERARA”, revista trimestriala a ligii scriitorilor din Romania. Ioan pregateste o noua „carticica de poezie”, a cincea. Postam  trei poeme:

ACASĂ

Pridvorul casei izvodit din lut,

L-am increstat cu secera privirii-

De-aicea sunt, aicea m-am născut,

M-am botezat in apele iubirii.

Ca vita verde am crescut inalt,

Acoperind cu braţele pereţii,

În casa-n care mama mi-a cântat,

Cu dor al gliei, ce-a hrănit poeţii.

Pridvorul casei izvodit din lut,

Mi-a fost si-mi e izvor de rădăcină-

De-aicea sunt, aicea m-am născut,

Înmugurit pe-o creangă de lumină…

BALADĂ

Răsună blând spre seara

Al clopotelor cânt-

Fior grav de vioară,

Rasuna in cuvânt…

Cuvântu-i Eminescu,

Iar notele-n cascadă,

Au curs cu Porumbescu

În Patria-Baladă

Balade cu haiduci,

Pe plai de Mioriţă,

În slovă când aduci,

E semn de biruinţă…

CARPAŢII

M-am căţărat in opinci,

pe steiuri de stânci,

până la cel mai semeţ

pisc

din Munţii Carpaţi.

Acolo, sus,

mi-am pironit creştetul

in cer

şi m-am lasat cu privirea

dus,

peste Ţară-

În departare, am văzut,

ca intr-o străveche

stampă,

de pictură rară,

Dunărea, ca un brâu

între tărâm şi mare

Bărăgane

cu lanuri de grâu

şi dropii zglobii,

în zbor de alergare;

Dealuri blânde,

ca o poveste,

cu paduri de porumb

tropotite de mistreţi,

cu colţi argintii;

Văi ca niste artere

ale vieţii,

şerpuind in voie

prin mănoase

Câmpii.

…Am privit incă o dată

peste Ţară

şi mi-a ţâşnit in gând

Balada de vioară…

Revista  o puteti citi in documentul urmator:

Agora V 03.2012

Un gând despre “AGORA LITERARA- numar nou

  1. @ ALL !!!

    Nu uita !
    ” Verba volant, scripta manent ” !

    Vorbele zboara usor
    Obiectele se sparg
    Ramai cu-n singur dor
    Arborat pe catarg.

    Promisiunile se uita
    Vorbele se rastamacesc
    Vocea devine pierduta
    Iar ochii nu mai stralucesc.

    Viata se stinge incet
    Inima bate mai greu
    Totul devine incert
    Si regreti mai mereu .

    Doar SCRISUL ramane intact
    Dainuind peste veacuri
    Si cu SCRISUL faci pact
    Uitand de necazuri si fleacuri .

    Aliosa.

    Despre regretatul si pretuitul nostru coleg
    ILIE MATRA ,
    parintele blogului de fata,
    trecut in cele vesnice acum doua zile,
    vor DAINUI PESTE VEACURI
    nu numai AMINTIRILE frumoase despre EL
    dar si LUCRURILE facute cu drag si pasiune
    in viata de zi cu zi dar si pe
    Blogul ” ABSOLVENTI1969.WordPress.com” !!!
    Dumnezeu sa-L odihneasca in pace pe
    ILIE MATRA !
    Cu profund regret si adanca piosenie,
    Aliosa de la XII- D .

Lasă un răspuns

