Sus la munte, sus!

fotoromania.net(Sursa foto: fotoroamnia)

Cândva, am urcat în Munţii Făgăraş, dar, nu pe cărăruie, ci pe Transfăgărăşan…cu maşina! Nu ştiam, atunci, că există un drum care te duce mai sus cu o sută de metri… printre nori.TRANSALPINA se numeşte. Pleci din Novaci, Gorj, şi ajungi în Sebeş, Alba, trecând prin… nori, pasul Urdele, 2145 m. Un drum care leagă Oltenia de Transilvania. Drumul este bun, are covor de asfalt, proapsăt. Există fel de fel de legende, ba că a fost construit de către romanii, ba de nemţi în primul război mondial, sau că ar fi fost inaugurat cu fast de către Carol al II-lea… drumul regelui… poteca dracului… Cert este că în anul de graţie 2011 este asfaltat…
Nu am fotografii, nu am ajuns pe acolo. Poate în vara asta să mă încumet.
Drum bun, vă doresc! Hai, să ne întâlnim la Rânca, via Transalpina!
Am găsit un site dedicat sută la sută acestui misterios drum: www.transalpina.biz

N.S.

6 gânduri despre “Sus la munte, sus!

  1. Nelu

    @Periculoasa Transalpina asta! Cred ca ar trebui sa-l
    desemnam pe Ilie sa o strabata „d’accapo al fine” si
    abia apoi sa ne încumetăm.

  2. Nelu

    Transalpina este o noutate ptr. mine dar Transfagarasanul
    imi trezeste amintiri puternice.Am vrut sa ma cazez la
    Cabana Bâlea-Lac si nu am gasit loc, atunci am fost
    nevoit sa desfasor cortul. Lîngă mine aveau cortul si
    o lada cu gaini, niste baieti din Sibiu. Noaptea ursul
    a furat lada cu gaini si a spart usa la cabnă sa
    mănînce chiftelele pe care bucătarul le-a lasat pe masa
    din bucatarie.Despre evenimente am auzit, evident, a
    doua zi dimineata…

    1. @ ALL !
      Nici eu nu am am văzut acel drum ,dar, nu se stie niciodată de „ unde sare iepurele” !
      Certamente, NICU are meritul principal că ni l-a prezentat si adus la cunostintă si, ca GENIST care in Scoala Militară de Ofiteri de GENIU am intocmit PROIECT de DRUMURI si PODURI gata de pus in aplicare , ii multumesc prietenului nostru comun pentru informatie . Dacă ILEI va ajunge să circule pe acel drum, sunt sigur că ne va incânta privirea cu imagini cum numai el stie să facă .
      Mă bucur că NELU a circulat pe TRANSFĂGĂRPSAN si-mi pare rău că nu a găsit loc de cazare la Cabana Bâlea-LAC , de unde se vede că turismul era in floare si fără blonda de acum .
      Nu contează cine a construit drumul ( sigur nu genistii , sau poate nu stiu eu ). Importantă este COMUNICAREA si de aceea , vă multumesc că mi-ati oferit ocazia să vorbesc despre DRUMURI !
      O duminică superbă tuturor !
      Alioșa .

    2. Freddye

      @ NELU

      E un peisaj de vis,TRANSALPINA este introdus si in circuitul concursurilor internationale ,de profil .Ultima oara am vazut o traversare cu masini dintr-astea ,tot-teren ..Iernile sunt mirifice dar si periculoase..Acolo ramai,frate…

  3. Ilie

    L-am vazut de aproape, promit fotografii de la fata locului. Acum prima lui parte, pina la Rinca, deserveste „oamenii muncii” cu vile si afaceri in Rinca, devenita dintr-un complex de citeva cabanute o mare si prospera afacere in stil romanesc. Si veti vedea ca si arata ca atare.

    1. Freddye

      @ ILIE

      Cunosc Ranca foarte bine ,aproape in fiecare an ma duc acolo..daca nu eu ,copiii mei..avem pe cineva cu o vila acolo ,o ruda din partea ginerelui..Ultima oara,aproape am ramas fara benzina si am coborat cu Loganasu” pana in NOVACI numai in relanti..

Lasă un răspuns

