De 1 Martie

O minunata scrisoare de la un om deosebit

De ce-mi vine sa scriu acum? Poate pentru ca totdeauna in mintea mea
am asociat 1 Martie cu renasterea sperantei si a iubirii.
Iubirea nu te fereste de tristeti, de dezamagiri, de durere, dar in
schimb iti ofera speranta. Prin speranta in fapt renastem noi, din noi
insine. Acum eu incerc sa vestesc speranta pentru toate dragele
noastre prietene, mame, sotii, iubite care sint in sufletul nostru si
care ne infrumuseteaza prin faptul ca exista.
Faceti un exercitiu de imaginatie si impletiti albul cu rosu, lumina
cu iubirea pentru fiecare fiinta draga si veti constata ca ati facut
pentru voi insiva un curcubeu de sentimente. Desi Martisorul vine
uneori cu flori si fluturi, alteori cu promoroaca (imi amintesc de
maicuta mea care spune de cite ori ii daruiesc un martisor, ca se
bucura de dar insa o si intristeaza pentru ca pentru ea martisorul
este inceputul muncilor in gradina), ce sadim mereu este saminta de
lumina a sperantei. Sa incercam ca odata sadita, aceasta sa nu ramina
uitata intr-un ghiveci stingher, intr-un ungher in care nu mai cautam
nimic pina anul viitor.
Ce spun eu acum, constat ca se potriveste oricaruia dintre noi, barbat
sau femeie, copil sau parinte, pentru ca darul acesta nu e restrictiv.
Sa-l daruim fara retinere tuturor din jurul nostru. Unii se vor mira,
altii se vor bucura, insa cred ca nu e o risipa inutila, oricum va fi
fost primit.
Aceasta este vestirea mea de 1 Martie pentru voi si cei dragi voua.

Va imbratisez si va rog sa nu va uitati ghiveciul in care ati sadit
speranta, oriunde va aflati. Va urma si iubirea in scurt timp.

Viorel Mociran

Rotary Baia Mare

2 gânduri despre “De 1 Martie

  1. Nu mai ştiu bine, eram prin clasa întâi, când am învăţat să răsucesc două fire de mătatse, roşu şi alb, şi la capete să prind doi năsturei, tot din mătase, unul roşu, unul alb; de la mama am învăţat. Apoi în apropierea zilei de 8 Martie, învăţătoarea ne-a desenat pe tablă un ghiocel. Multe hârtii am stricat până am reuşit să-l desenez. Pe acest desen, lângă ghiocel, am caligrafiat cuvântul mama…
    La mulţi ani, şi-un buchet de ghiocei mamelor, soţiilor, fiicelor, nepoatelor colegilor mei!

  2. Nelu

    Viorel Mociran a reusit sa ne lumineze sufletul si inima
    cu o „bijuterie” publicata de 1 Martie.
    Sper sa revina si pe alte teme cu acest stil cald.

Lasă un răspuns

