Apologie nostalgica

Prin anii ’60 am poposit in orasul marelui Stalin. Primul meu gand a fost:

Ideea s-a nascut in gara…

si s-a intins ca o boare…

replica a fost pe masura…

                                                                         

Pe ruinele burgheze , muribunde si furibunde, s-a nascut un oras nou

cu oameni noi si o arta poetica de otel:

UPDATE
Sursa foto: levantul.wordpress.com

by Ioan Chiba

14 gânduri despre “Apologie nostalgica

  1. Trofin Vasile

    Va sugerez o tema :Ce am facut util in partea activa a vietii si ce vom lasa dupa plecarea in lumea transcedentala. Rog sa nu fie interpretata sugestia mea cu o spovedanie in prag de Sfintele Pasti. Cred ca noua , cei din promotia de aur , asa cum ne gratuleaza de fiecare data fostii nostrii dascali , ne lipseste istoria , nu prea stim unii ce au facut ceilalti fie in cariera militara fie pe alte taramuri ale vietii. Am auzit de foarte multi colegi care dupa iesirea din sistemul militar s-au dedicat unor noi activitati , adevarate inceputuri rapid incununate de succese. Daca facem apel la destainuirea de mai sus colegului Freddye ar fi bine ca odata ce ne destainuim nu trebuie sa profite nimenea in sens speculativ. Ne pregatim in acest mod si pentru intalnirea programata prentru 2014.
    Poate multi dintre trecatorii pe aici vor face sugestii. Ar fi excelent.
    Eu multumesc colegilor care ma mentin activ prin clipuri .pps . Cu exceptia trimiterilor in sfera politicului , toate celalalte sunt minunate. Am reusit sa le transform in film si-l vizionez cu placere atunci cand emisiunile publice sunt plicticoase si fara continut.

  2. Nelu

    Oportunistul- un blog excelent scris de Aliosa Popovici
    si cu o interventie magistrala a marelui boiar Mitru.
    Merita citit!

  3. Trofin Vasile

    Buna seara , stimati colegi,
    Cand am citit mai sus ca se prognozeaza un obstesc sfarsit am avut o stare de confuzie. Nu am inteles cine , blogul sau promotia. Mi-am revenit cand am citit opinia lui Ilie.
    Cred ca ideea revigorarii blogului este extraordinara. Problema se pune cum. Eu cred ca este nevoie de niste teme care sa ne incite la discutii. De asemenea cred ca reintrarea in concert a unor colegi care au tinut viu acest blog , pe la inceputurile lui, ar fi benefica( ma refer la colegii Nicu Scutaru, Miron Gheorghe, Popovici Alexandru, Vasile Amariei , Mos Alecu , Ilie Matra, Lazar Eugen si multi altii). Daca Ilie Matra si Eugen Lazar au fost corifeii acestui blog , acum cred ca au libertatea sa apara si altii , adica sa se posteze teme de discutie si de catre alti colegi, teme legate de viata noastra actuala si fosta.
    Eu am inceput sa ma gandesc.

    1. Freddye

      Draga Vasile

      Colega,de multe ori pretuim un lucru la adevarata lui valoare atunci cand il pierdem sau suntem pe punctul de a o face..
      -„Eu am inceput sa …..”[quote]- salut initiativa ta ,fa-o,cu cat mai repede,cu atat mai bine..In blogosfera insa,dupa parerea mea ,sunt doua categorii principale de utilizatori..Unii care-si pun pe TAVA simtamintele ,trairile,viata de familie si altii care se servesc din ea.. De multe ori,se merita..alteori iti vine sa dai cu cutitu-n chiatra..

  4. Dumitru Roman

    Draga Nelu,
    Asta nu face decat sa ma bucure. Ar fi fost trist ca blogul promotiei – desi pe el sunt prezenti doar cativa colegi – sa dispara. In ce ma priveste, sunt alaturi de voi!
    Cu prietenie,
    Mitica Roman

  5. Nelu

    D-lui Mitica Roman,
    Blogul promotiei este la fel de viguros cum a fost si
    pîna acum si va fi mereu. Faptul ca un simplu pion s-a
    ratacit(ca tot e la moda cu tabla de sah), nu e de
    natura sa afecteze in nici un fel blogul.
    Toate cele bune,
    Ioan Chiba

  6. Nelu

    Cred ca m-am exprimat gresit! Am vrut sa ma refer numai
    la postarea „apologie nostalgica”, dar si cu dînsa sunt
    oarece probleme! Ilie a interpretat ca ar fi vorba de
    ore dar cu litera „H” am notat altitudinea la care
    evolueaza cormoranii in spatiul levantin iar relatia
    dintre „H” si timp este data de sidebarul usor modificat
    al acestui blog.Oricum postarea „apologie nostalgica” a
    fost un accident stupid si ar fi bine sa o neglijam.

  7. Dumitru Roman

    In prima propozitie am vrut sa spun „revigorare”. Sunt sigur ca cititorii au inteles. Scuze pentru graba cu care am scris aceste randuri. Sincer, sunt uimit de turnura pe care a luat-o blogul promotiei noastre. Nu e momentul si nici cazul sa discutam aici unde s-a gresit.
    Cu bine!
    D. Roman

  8. Dumitru Roman

    Ilie,
    Cred ca blogul are nevoie de o revigoare. Nu sustin ca as fi eu acela care sa o fac, mai ales ca nu prea am avut vreme sa intru in dialog cu colegii nostri. Cred, insa, ca o intalnire a celor din Bucuresti, poate lansa o solutie. De ce doar a colegilor din Bucuresti? Pentru ca ei sunt cei care se pot intalni cel mai repede, fara mare efort fizic si financiar.
    Blogul nu trebuie sa moara! Ar fi pacat de efortul celor care l-au tinut in viata pana acum. Si apoi, sa nu uitam ca nu sunt multe promitiile care se pot lauda cu asa ceva.
    Cred ca putem discuta…

  9. Ilie

    De 24 de ore stau cu ochii pe blog sa vad cum isi da obstescul sfirsit si…nimic. Mai stau sau il lasam sa ramina in viata?

  10. Nelu

    Nicu,
    M-a impresionat hotararea de fier cu care muncitorii
    calcau in picioare banerul orasului Brasov.In perioada
    aceea aveam un unchi care lucra la Steagu’ si era destul
    prost platit, dupa trei luni a reusit sa acumuleze
    „puncte” pentru o pufoaica, de care ulterior a avut grija
    parca era o icoana.
    Orasul care trebuia sa se numeasca „Ceausescu”,probabil
    era- Scornicesti.

  11. Nelu,
    In cronica Brasovului aceasta perioada este ca o pata rosie de cerneala. Si ca prostia omeneasca sa se vada din avion activistii padurari au defrisat o portiune din Tampa si au desenat din puietii de brazi numele tatucului de la rasarit. Pana mai incoace, dupa ’90 se mai desluseau unele litere.Cert e ca cei nascuti in deceniul acela au ramas cu Stalin in certificatele de nastere.
    De fapt, in septembrie 1950 s-au imprumutat de la sovietici regiunea si raionul ca forme de organizare administrativa. Vezi doamne, ca oamenii muncii ar fi cerut schimbarea denumirii. Aiurea. De unde atata viziune. Se spunea ca Sibiul ar fi trebuit sa poarte acel nume, dar ar fi sunat ca dracu sa ceri de la alimentara „Salam de Stalin”. Desi Stalin a murit in 1953, orasul si-a capatat vechea denumire tocmai in decembrie 1960 si asta datorita lui Hrusciov care se ridicase impotriva cultului personalitatii inca din 1956.
    Modelul a fost raspandit in toata tara. Nu era oras sa nu aiba o strada sau o statuie cu numele de Marx sau Lenin.
    Dupa moartea lui Gheorghe Gheorghiu-Dej numele acestuia a fost dat orasului Onesti. Si Ceausescu era sigur ca dupa moartea lui un oras ii va purta numele. Care ar fi fost?

Lasă un răspuns

