E ziua ţării mele!

O spun cu mândrie: -Astăzi, Întîi Decembrie, este ziua României, este ziua tuturor românilor! Mă gândesc ce altceva aş putea să scriu, în aşa fel să nu repet ceea ce se ştie: Întâi Decembrie ne aminteşte de miracolul înfătuit de românii din toate provinciile veniţi la Alba Iulia, pe Câmpia Libertăţii, pentru a susţine Unirea Transilvaniei cu România, aşa cum în acelaşi an, la Chişinău şi Cernăuţi, se votase unirea Basarabiei şi Bucovinei cu România…
În această zi se poartă, la rever, tricolorul. La întruniri oficiale se intonează imnul ,, Deşteaptă-te române”.
Astăzi suntem patrioţi! Dar de ce numai astăzi? Ce înseamnă să fii patriot? Îmi pun mie întrebarea! Pentru a încerca un răspuns, am imaginat un scenariu: sunt departe de ţară, undeva unde nu s-a auzit niciodată de România; ce aş putea să le spun pentru a mă crede că undeva pe acest pământ există o ţară numită România?
Le-aş cere trei creioane colorate: roşu, galben şi albastru (pentru a nu avea nicio surpriză, va trebui să le port cu mine)! Le-aş desena, pe un carton or pe un perete, conturul ţării mele şi un brâu tricolor să o înconjoare. N-aş ezita să-nconjur, cu acelaşi brâu tricolor, şi Chişinăul şi Cernăuţiul, deşi le va fi greu să-nţeleagă de ce aşa. Le voi citi poezii de Mihai Eminescu, poveşti şi povestiri scrise de Ion Creangă , şi nu numai (lista este lungă), şi dacă ei nu vor înţelege semnificaţia cuvintelor, poate vor simţi muzica lor.
Or mai bine le-aş cânta ceva ( în acest scenariu admit că am acest talent)! Ce să le cânt? ” Deşteaptă-te române”! Or mai bine o Doină!
La proba aceasta m-ar putea ajuta Grigore Leşe. Pentru asta ar trebui să-l am înregistrat pe DVD, şi să mai iau cu mine un mini player ( presupun că în acea ţară unde nu s- a auzit de România există curent electric) .
Astăzi l-am văzut şi auzit pe Grigore Leşe la o televizune cântând o doină. El mai spunea că Doina este inclusă în patrimoniul UNESCO.
Scenariul poate continua, n-ar trebui să aibă sfârşit …

LA MULŢI ANI, ROMÂNI!
LA MULŢI ANI, ROMÂNIA!

Articol scris de Nicu Scutaru

16 gânduri despre “E ziua ţării mele!

  1. freddye

    @ NICU

    CU IMPARDONABILA INTARZIERE

    Acum am sosit acasa din cele umblaturi..LA MULTI ANI NICULE..!!!de ziua numelui…Sa FII SANATOS,MULTUMIT SI FERICIT..SI UN BUNIC DE MILIOANE !!!!! LA MULTI ANI..bunule…

    1. Nicu

      @Freddye
      Primesc felicitarile tale cu multa placere! Iti doresc multa sanatate ca-i mai buna decat toate, sa te bucuri de nepotica ta, ILINCUTZA!
      Ai facut partie, asa ca ma folosesc de ea pentru a-i felicita pe colegii nostri care poarta numele de botez al Sf. NICOLAE, Nicu Timofie, Niculae Mircovici, Neculai Bahnareanu, Neculai Garleanu, Nicolae Cazamir, Neculai Vezeteu! LA MULTI ANI!

  2. Nelu

    @Freddye& Nicu,
    Va multumesc pentru urarile sincere!
    Eu sunt foarte emotionat de aceasta intalnire! Chiar la
    aceasta ora V.Varga a plecat sa-l recupereze de pe
    aeroportul din Viena.

  3. freddye

    @ NELU
    Sa-ti traiasca nepotelul ROBERT ,sa creasca mare si voinic ,demn de-al sau bunic.
    In cazul meu ,putem aplica si reciproca ,in sensul ca tataiu si mamaiu se intalnesc cu nepotica la BUCURESTI ca sa serbeze,acolo ziua de nastere a lui TATAIU „.Ilincutza mea face exercitii de dictie cu reala placere ,zicandu-mi cand tataie,cand tataia ,cand tataiu..

  4. Nelu

    @Nicu,
    Daca ziua nepotelului este cand se intalneste cu bunicul,
    atunci ziua lui Robert este maine, cand ne vom intalni
    pentru prima data!
    Urez „La multi ani” tuturor bunicilor, nepotilor si
    nepotelelor din promotia ’69!

    1. Nicu

      Nelu:
      O, ce veste minunata! Emotionanta intalnire, fara asemanare, pentru prima data nepotelul isi vede bunicul. (este o relatie bionivoca). Incep povetile, povestile, incepe joaca… Robert, sa cresti mare si voinic langa dragii tai parinti si bunici! La multi ani!

  5. Nelu

    Melodia si imaginile de basm din Bucovina mi-au trezit
    nostalgia anilor petrecuti in tinerete pe acele meleaguri! O tempora!

    1. Nicu

      Nelu:

      Şi eu cred că nu mai există un alt loc ca Bucovina pe acest Pământ! … şi nici ca Maramureş!
      La multi ani cu sănătate, ţie şi la toţi românii!
      Nicu

  6. freddye

    Draga NICU

    Eu o spun cu amaraciune..NU…NU ESTE ZIUA TUTUROR ROMANILOR .E ziua romanilor adevarati ,a acelora care-si merita tara si nu soarta ..Ceilalti si-or merita vreun bantustan PLIN CU ETNOBOTANICE ,departe de lume si civilizatie..Si de cuvinte ca PATRIOTISM ,TZARA ,NEAM ,RESPECT DE SINE ,BISERICA,ARMATA ,EROI..

    P.S.

    Nu stiu ce s-a intamplat ,vad ca site-ul se deschide mult mai repede..Sa fie de bun augur pentru mine si modestele mele mijloace tehnice..Cu drag

    1. Nicu

      Freddye:

      E greu de înţeles cum de unii îşi urăsc patria. Bate un vânt numit globalizare cum bătea prin secolul trecut sau mai înapoi, vântul liberalismului. Ăsta-i trendul dar să nu lăsăm ca frontul globalizării să ne calce în picioare istoria, obiceiurile, esenţa lucurilor ce ne definesc…
      Îmi pare bine că ai acces rapid la blog.
      O seară specială îţi doresc!
      Nicu

  7. @ Nicu,
    Cea mai frumoasă urare de ZIUA NAȚIONALĂ a ROMÂNIEI este această reușită și emoționantă postare .
    Felicitări, MAESTRE !
    LA MULȚI ANI, ROMÂNIA !
    Cu deosebită considerație, Alioșa .

    1. Nicu

      Alioşa:

      Eşti darnic astăzi, îţi mulţumesc pentru felicitări! Dar, Maestre e prea mult!

      Am scris gândindu-mă că poate într-o zi nepoţii mei mă vor întreba de ce sărbătoresc 1 Decembrie. Când Alexandrei i-am spus astăzi „La mulţi ani România” s-a bucurat, a dat fuga la mama ei să mă „pârască” şi să-i ceară tort …

      Cu aleasă consideraţie!
      Nicu

        1. Nicu

          Alioşa,
          Mulţi ani să trăiască nepotul Emanuel … şi toţi cei dragi ai tăi. Ziua nepotului e de fiecare dată când el se întâlneşte cu bunicu. Cu sănătate, să ne auzim, să ne vedem!

Lasă un răspuns

