Poetul Ioan Benche

16.08.2014

La Întâlnirea de aniversare a 45 de ani de la absolvire, am primit de la   Ioan BENCHE, poetul generatiei noastre, un facsimil  cu trei poezii: Ţara mea (Apărarea patrie, 23.05.1968), Pentru patrie (Apărarea patriei, 04.09.20149), Sărutul lui Ştefan (Scînteia tineretului, 25.10.1968). Este o foaie din dosarul de admitere la ziaristică, anul 1975!

poezii-1968-benche

PATRIA DIN CUVÂNT

Coperta carte Ioan Benche
Coperta cartii Patria din cuvant

PATRIA DIN CUVÂNT -poezii de suflet românesc, o nouă carte de poezii scrise de colegul nostru Ioan BENCHE, carte aparuta anul acesta la Editura Napoca Star.

Acasa

Pridvorul casei izvodit din lut,
L-am încrestat cu secera privirii
De-aicea sunt, aicea m-am născut
M-am boteazat în apele iubirii.
Ca viţa verii am crescut înalt,
Acoperind cu braţele pereţii,
În casa în care mama mi-a cântat,
Cu dor al gliei, ce-a hrănit poeţii.
Pridvorul casei izvodit din lut,
Mi-a fost şi-mi e izvor de rădăcină
De-aicea sunt, aicea m-am născut,
Înmugurind pe-o creangă de lumină…

Cartea în format electronic, aici:

(Editare: Ioan Scutaru, 12.11.2013)

COLŢ DE SAT CU RANIŢĂ DE SOLDAT

Cuvintele nu pot spune mai mult de cit spune cartea colegului Benche Ioan. Citeva din scrierile sale, spre a va indemna sa cautati si sa cititi toata cartea, cu inima de osteni batrini plini de colbul tarii in suflet si pe trup.

(Editare: Ilie Matra, 10.08.2010)

3 gânduri despre “Poetul Ioan Benche

  1. D-na Mioara Matra mi-a trimis fisierul cartii de poezie CARTEA DIN CUVANT a colegului nostru, Ioan Benche. Link-ul pentru carte in format pdf il gasiti in prezentul articol sub poezia Acasa si il mai scriu odata aici:

    https://absolventi1969.files.wordpress.com/2013/10/patria-din-cuvant-ioan-benche1.pdf

    Poate ca la intalnirea din 2014 Ioan Benche sa ne prezinte cartea sa de poezii, sau cartile de poezii. Pana atunci cine doreste sa aiba cartea sa se inscrie aici, pe aceasta pagina, la comentarii.

    Tel. Ioan Benche: 0264414848

    Inscrisi pana in prezent:
    Chiba Ioan
    Scutaru Ioan

  2. Tabletele prezentate mai sus, sunt ca un medicament
    miraculos! As vrea sa cumpar si eu o carte, poate imi
    trec „durerile” de… pensie!

  3. Nicu

    Imi place cum scrie! Poemele scrise de Ioan Benche sunt un fel anume de tablete. Citindu-le, ele îţi umple sufletul, cum albinele fagurele!

    Ilie, ar fi utila, pentru cei care nu pot sa se adreseze direct autorului, şi doresc sa cumpere cartea, o adresa de email sau un numar de telefon.

Lasă un răspuns

