Scurtul drum de la sublim la ridicol

Am hotarat sa petrec ziua de 1 Mai intr-un colt de natura linistit,
sa ascult ciripitul pasarelelor si sa admir peisajul sublim al muntilor
Padurea Craiului.
@

Dar n-a fost sa fie… in scurt timp a sosit un grup numeros din
generatia recenta, a instalat boxele cu mii de decibeli, folosind un
limbaj propriu, de genul: „Baga-mi-as lupa”( am anagramat cuvantul
cu pricina din respect fata de morala si eventualii cititori ai blogului)
Am parasit imediat frumosul picior de plai si am plecat spre catunul
natal de sub muntele Citera. Acolo, in timp ce sacrificam un berbecut
cu fratele de cruce din copilarie si povestindu-i ce-am patit, am
constatat ca si satul natal incepe cu litera P mare de tipar, ba chiar
si satele din vecinatate: la sud Ponita si Pria,in vest Poic,in nord
Peceiu si Periceiu(satul cu ceapa si cartea recordurilor), in est Pusta…
Fiind sate vechi m-am gandit ca poate dacii nu cunosteau decat o
singura litera mare de tipar, dar apoi mi-am amintit ca sub ocupatia
romana s-au intemeiat in apropiere doua asezari: Porolissum si Potaisa!
Mai sa fie! Chiar si ocupantul de mai tarziu a numit tinutul Partium
si chiar el provenea din vestitul oras „Lupa”, numindu-l aici pe Horty,
care a ajuns la putere cu largul concurs al armatei romane si ulterior
ne-a „platit-o”!
Cand am realizat ca actuala putere portocalie incepe tot cu litera
P mare de tipar, am inceput sa-i inteleg pe tinerii din generatia
recenta!
Istoria ne arata si cazuri decente, cum ar fi palparea papei inainte de
investitura ,dupa care inspectorul papal exclama:”Duos habet et bene
pendentes”(are doua si atarna cum trebuie)- fara sa nominalizeze
organul cu pricina!

by  Ioan Chiba

12 gânduri despre “Scurtul drum de la sublim la ridicol

  1. Vasile Amariei

    @ NELU,
    LA MULTI ANI!,multi ani sa traiesti,sanatos in mijlocul celor dragi tie. Umorul tau este bine venit in aceste vremuri anormale.

  2. @ NELU,
    „ Mai bine mai târziu decât niciodată ” !
    LA MULTI ANI PRIETENE ! Să-ti dea DUMNEZEU viată lungă si imbelsugată alături de cei dragi tie ,să ai parte numai de bucurii si de sănătate !
    Chiar dacă este seară voi inchina un pahar de vin rubiniu in sănătatea ta .
    LA MULTI ANI SI SĂNĂTATE
    SĂ STRIGĂM CU TOTII-N COR
    PENTRU NELU AL NOST” FRATE
    INZESTRAT CU MULT UMOR !

  3. freddye

    @NELU

    La multi ani ,tinere sexagenar ,multa sanatate si bucurie .Sa-ti pastrezi simtul umorului oriunde te-ai afla..Inchin o glaja de RDV in cinstea ta ,prietene..!!

  4. Nicu

    NELULE, astăzi de ziua ta îţi urez din suflet LA MULŢI ANI!, îţi dorec multă sănătate că-i mai bună decât toate, multe bucurii, şi să-ţi dea Domnul tot ce-ţi doreşti!
    Mulţi ani trăiască!, Mulţi ani trăiască!
    Sus paharul … LA MULŢI ANI!

  5. Nelu

    Ai dreptate ALIOSA! Poluare muntilor, apelor si plajelor
    este insotita de poluarea sonora si folosirea unui
    vocabular care depaseste dictionarul de argou!
    Speram sa observi palaria mea „probellica” si bumerangul,
    toate provenite de la antipozi!

  6. @ NELU,
    După CRĂCIUNUL insângerat din 25 decembrie 1989 din ROMÂNIA au plecat in locuri nestiute bunele traditii românesti, cei sapte ani de-acasă, respectul pentru dascăli si mai ales pentru natura inconjurătoare si asta din cauza anarhiei ce s-a instalat in acea perioadă neclară pentru toti dar aducătoare de beneficii uriase pentru unii. S-a instaurat insă legea celui mai tare,au pătruns drogurile ,prostitutia ,abandonul de scoală iar analfabetismul a ajuns la cote alarmante. Si-atunci de ce te mai miră muntii de gunoaie rămase in frumoasele poiene montane de altădată sau de pe plajele cu nisip fin ? Ai văzut ce-a rămas la Vama Veche ? Odată cu câstigarea libertătii s-a dus frica de lege a copiilor de bani gata care,stiindu-se protejati de functia părintilor fac cum vor muschii lor si aruncă gunoaie peste tot chiar si din masinile luxoase in plin centrul capitalei dar la PIATRA CRAIULUI ?
    Asa că prietene, viitor de aur tara noastră are !
    Sănătate că-i mai bună decât toate !
    O seară bună !

  7. freddye

    Dear NELU

    Suferi si tu,ca toata lumea ..Ar mai fi cate ceva de zis si despre simbolistica culorii orange ..Bine ca macar nu te-ai enervat prea tare..Ii povesteam cuiva[pe care-l respect tare mult] ca mi-am petrecut week-end-ul in parcul BORDEI cu ILINCUTZA si tot familionul ,acolo ,langa HERASTRAU.In BORDEI era rai ,dincolo iad..O lume NEBUNA,NEBUNA,Nelule !!

Lasă un răspuns

