Zidarul de familie [sau Suferintele tanarului Freddye]

Bunilor, mor daca nu va spun ce si cum. Am avut si eu, ca tot omul, un zidar de familie, nea „S”. Omul, fire boema, istet peste masura dar caruia meandrele concretului i-au oprit instruirea la nivelul clasei a 12-a, avea obiceiul sa-mi recite poezii din orice pozitie fiindca gurita nu-i putea sta locului nici macar o milisecunda. Din cand in cand, la poarta imi apareau diversi tipi [majoritatea de la SRI] care mi-l solicitau pentru diverse reparatii. Alt balamuc. La terminarea lucrarii, cine credeti ca verifica peretii cu acul, intru depistarea T.O., spre disperarea nevesti-mii, pai subsemnatul! Dupa ce tipul a inceput sa aiba pretentii in euro, i-am dat „eject”. De cateva zile am avut nevoie de meseriasi pentru tencuit spatele casei in vederea introducerii gazelor. Asa ca hai pe underground. Ma pricopsii cu o echipa supermilitarizata in care :
-seful, un nene „D”, doldora de cunostinte generale facute varza [are tot 12 clase] fara cap si fara coada, nu tace nici asta un minut, le trage la masea si dupa aia imi da lectii devastatoare de cultura generala ;
-unul dintre locotenentii sai este un fost subofiter de securitate, dat afara fiindca si-a batut seful in vremurile de trista amintire. Imi aminteste izbitor de militianul din „Cel mai iubit dintre pamanteni” – coleg intru deratizare cu Victor Petrini- personaj interpretat de marele Stefan Iordache. Azi, la masa, imi explica ceva vanturand un cutit in mana…
-celalalt a fost fotbalist la DINAMO.. da-i om cuminte.

Rog seriozitate maxima in a ma crede, altfel… capotez.

Cu drag FREDDYE

3 gânduri despre “Zidarul de familie [sau Suferintele tanarului Freddye]

  1. Nicu

    Freddye,
    De asta e bine ca zidarul să zidească iar filozoful să gîndească.
    Excepţia vine să întărească regula.
    Deci e bine venită sărbătoarea de astăzi.
    Frate, (ţi-am împrumutat vorba) îţi urez La multi ani! Să trăieşti, să te apere cu numele său, marele sfînt Gheorghe!

  2. freddye

    @ NELU

    Daca senor Manole beneficia de calfe ,eu ma bucur de shulfe..Inchipuie-ti , astazi.mister „D” si-a cerut scuze pentru nivelul secund al discutiei de ieri si,dupa doua spritzuri [mi-a aflat locatiile secrete unde tin alcoholul ] ,incerca sa faca o paralele intre Minotaurul cretan si tunurile din Navarone.Am facut o grimasa de emoticon retardat si talibanul s-a dus la betoniera lui..Maine scap de ei,ma duc la ILINCUTZA,dar de luni ,calvarul continua..

  3. Nelu

    Pai fratele meu ai uitat de mesterul Manole, care
    venea cu „noua mesteri mari, calfe si zidari”!
    Scolile de arte si meserii au cam disparut din peisajul
    invatamantului romanesc, mesterii de azi sunt pregatiti
    la facultatea de drept de la Cluj, unde se pune accent
    pe cosasi si formarea oamenilor de cultura in brazda si
    pe camp!

Lasă un răspuns

