Dispozitiv de electrocutat curcani sau „ziua cutitelor lungi”

20 decembrie este ziua Ignatului si conform traditiei ortodoxe in aceasta
zi se taie porcul, cine il are, cine nu, cum e si cazul meu, taie un
curcan, un cocos sau macar o gaina!


„Doamna de fier”-reculegerea inaintea masacrului!


Nero, liber, asteapta „batalia”


Dispozitiv de oparit curcani


Vinul pentru „anestezia” curcanilor


A inceput masacrul…


Cazut la datorie


Se ateapta la rand…


„Pigulirea” pe ateliere…

by Ioan Chiba

13 gânduri despre “Dispozitiv de electrocutat curcani sau „ziua cutitelor lungi”

  1. @ MITRU,
    „ Si dacă ramuri bat in geam
    Si se cutremur plopii
    E ca in minte să te am
    Si-ncet să mi te-a -propii”
    Ce vrei să-ti spun mai mult
    Decât că ai DREPTATE
    Tu esti la fel ca mine
    Cu vorbe dulci desarte.
    In PĂDUREA NEBUNĂ de nu stiu ce romancier
    Eu mă aplec in fata orcărui povestitor
    Ce cânta-ades din fluier
    Cu sarm si mult amor.
    CRĂCIUNN FERICIT PRIETENE !

  2. Draga ALIOSA
    De mancat, de baut, ceva virtute (la cine,dumnezeu cu mila) mai exista (eroismul de mucava este valabil pentru guvernanti) cu … mai discutam, potrivit varstei si capabilitatilor noastre. Iertare pentru formularea sofisticata, greu inteligibila, dar cred ca este in ton cu ceea ce se poarta astazi in domeniul administrativ-juridic romanesc, din zilele noastre. Fereasca domnul sa fii format intr-un sistem logic (cine dracului ne-a situat in acest sistem ?), nu numai ca nu mai ai nici cea mai mica posibilitate de a intelege ceva dar ramaii interzis si incepi sa-ti faci cruce cu mana stanga. Am avut (de curand) „fericirea” de a convorbi oaresce discutii, in particular, cu un asemenea producator TV, ziarist, deontolog declarat si ce mai doreste domnia sa (ceva mai tanar ca noi cu 32 de ani, discutabil). Concluzie, dupa o ora de discutii particulare nu am reusit sa ne intelegem, eu participantul si responsabilul juranalului de lupta (este pentru prima oara cand afirm acest lucru) nu eram credibil pentru un copil al acelor vremuri, actualul deontolog. Domnia sa stie si crede cu sfintenie ceea ce i s-a imprimat in memorie (daca mai are asa ceva) cu sau voia sa. Boierul ALECU are perfecta dreptate, istoria nu se scrie conform realitatii (a se vedea prefata la ISTORIA ROMANILOR Ed.1944 C.GIURASCU) (istoria revolutiei franceze de la 1876, cauzele, motivele si finalitatile nu sunt clarificate nici pana astazi. Peste 100-150 de ani poate stranepotii nostri vor avea ceva raspunsuri, doar incomplete. Nimic nu este clar pe aceasta bila rotitoare in jurul SOARELUI, numita TERRA, probabil ca toti suntem ametiti, de rotirea planetei noastre si nu reusim sa mai vedem realitatea apropiata.
    Cred ca suntem o natiune de tacaniti perpetuii, ne preocupa cu obstinenta ce s-a petrecut acum 10. 15, 20 , 25….100 de ani, cui dracu-lui foloseste?, cum poate propasi o societate preocupata de trecut? ce ne opreste sa vedem cum va arata viitorul?. Nemtii au avut puterea de a trece peste trecut sau trecutul unor persoane, a nu se uita cancelarii germani ADENNAUIER si HELMUTH SHMITH – primul ofiter in trupele terestre al doile ofiter pilot si comandant de escadrila de vanatoare au renascut si recreat GERMANIA moderna. Daca, noi romanii, vom tot privi inapoi, cu manie, unde v-om ajunge? Eu cred ca NICAIERI, sa dea dumnezeu sa fiu eu profet mincinos.

  3. @ MITRU ,
    „ Sănătate si virtute s-avem bani ….s-avem ce bea !
    CRĂCIUN FERICIT cu sau fără prapor de CURCAN !
    Si-un AN NOU mai bun si cu mai multă prosperitate !
    LA MULTI ANI PRIETENI !

  4. Draga NELULE
    Mi-ai sugerat o idee, nu vad de ce nu s-ar putea realiza. Carnea de curcan, ficatul si ceva plamani se gasesc, ingrediente uscate, sau semiuscate se gasesc la orice magazin, problema este praporul, cel care tine aceasta chiftea si ii da si un gust anume, doar la porc este de gasit, asta este realitatea crunta dar parsiva. Oricum ideea este de incercat (fii sigur ca nu o voi rata). Sanatate si virtute sa avem bani….., dar mai ales sanatate, cu celelate mai avem de tras.

    1. Nelu

      Am trecut de zor si sper ca si cu spor la prepararea acestor „perle” tatarasti! Cateva bucati o sa-i duc si lui soacra-mea
      mai ales ca pe linie paterna este de origine tataroaica!

  5. Draga NELULE
    Iar dau peste tine si „volens nolens bea IOANE aghiasma” trebuie sa-ti raspund ca asa este politicos. Nelutule draga asa este si prin aceasta zona unde m-am oplosit, prin natura slujbei si a ursitei, pana la asomarea europeana toata lumea utilizeaza cutitul (ILIE nu are decat sa inventeze si sa breveteze un dispozitiv electric de asomare, sa vezi ce o sa repeada taranii sa-l cumpere! ILIE doamne fereste in a te supara). Glezna se va repara, mai devreme sau mai tarziu, nu e o patanie noua iar eu prin natura sunt o persoana optimista. Cu sangeretele aici in zona este o problema nu prea se prepara, eu in preumblarile mele prin tara am mancat asa ceva si nu mi-a displacut dar ce poti face cu cei din jurul tau care nici nu concep acest lucru. Am voit sa introduc in traditiile locale CIGHIRII (chiftele de sorginte tatarasca doar ca ei nu utilizeaza carne sau subproduse de porc), un gen de chiftele facute in prapor si continand ficat, rinichi, carne, slanina compacta si tot felul de erburi aromatice, piper si boia de ardei dulce si iute. Toate ingredientele pe baza de carne se fierb si se dau prin masina de tocat de doua ori, prin sita deasa, apoi se amesteca cu ingredientele solide, se fac niste chiftele ceva mai mari si se invelesc in prapor, se prajesc incet in untura curata de porc. Sunt foarte bune si reci, mai ales cu un pahar de vin bun alaturi. Sarbatori fericite.

  6. Nelu

    Mitrule,
    Si eu cred ca cea mai buna metoda de asomare ramane
    aceea cu cutitul dacic, lung sau scurt dupa dimensiunea
    animalului!
    Glezna se reface daca o bagi in apa cu sare!Receeee!!!
    Succes la prepararea patrupedului si pofta mare!
    Toate ca toate dar sangeretele, ala preparat!

  7. Dragi colegi
    Inteleg faptul ca toti ati trecut la sacrificarea (cu sau fara asomare) a tot felul de animale si oratanii traitoare pe langa curtea omului. Raportez cu supusenie ca ieri am procedat si eu la sacrificarea, prin asomare cu cutitul, a ramatorului din poiata. Asupra modului de preparare si a retetelor folosite putem discuta, cu mai multa sau mai putina aplecare, pana la anul viitor cand, prin grija celui de sus, vom purcede la repetarea acestor obiceiuri pagane. Ce putem face? oameni suntem. Astazi, cred ca m-a ajuns blestemul animalului sacrificat, am cazut pe zapada inghetata si cred ca m-am ales cu o entorsa la glezna stanga, ce poti sa faci sacrificiul, sacrificiu cere. Acest lucru nu ma va impiedica sa contribui, in bucatarie dupa stiinta, aptitudinele si atitudinele mele, la prepararea celor crestinesti, dar placute ochiului gurii si stomacului, pentru sfanta sarbatoare a craciunului. Pentru voi spor la treaba si inca o data sarbatori fericite.

  8. Nelu

    @Ilie,
    Imi amintesc o scena din romanul ION de Rebreanu, unde
    la taiatul porcului discutau despre cum se prepara
    caltabosul, cand Herdelea zice:
    – Caltabosul si carnatul sunt bune, dar adevarata
    bunatate este sangeretele!

  9. Ilie

    Piftia de curcan se face asemanator cu cea de porc, din aripi si gheare. Daca sint de la mai multi curcani e mai bine, daca sint de la un singur curcan bine crescut, tot e bine. Ce am vazut in imagini este ca nu ati oprit singele, pentru a fi folosit ulterior, cum se face in satul meu unde din singele de pasare taiata impreuna cu ficatul se face o tocanita cu ceapa foarte buna iar cel de porc se foloseste la singerete. In alte zone, in Oltenia de exemplu, nici singele de porc nu se foloseste, se lasa sa se scurga in mediul natural. Exista parerea poate justa ca ar contine unele substante care memoreaza comportarea animalului sacrificat, cum ar fi adrenalina, care nu sint bune pentru om.

  10. Ilie

    Lipseste ceva „tematic”. Electrocutarea! Dar am inteles ca i s-a administrat vin, ceea ce tine locul! Sa-l mincati sanatosi sub toate formele, inclusiv piftie, ciorba sau supa, friptura…

    1. Nelu

      !Ilie,
      „Electrocutarea” se face cu un cutit lung, ca pe vremea
      dacilor. In satul Vintere nu s-au descoperit inca unele
      efecte ale curentului electric! Multumesc pentru ideea
      cu piftia, chiar o sa incerc! Noi faceam pana acum
      piftie(racituri) numai din cap,urechi si labe de porc.

Lasă un răspuns

