SE POATE!

La sfirsitul saptaminii trecute am luat parte la o intilnire ce se desfasoara in fiecare an in alta localitate. Este vorba despre Simpozionul anual al Radioamatorilor din Romania, ce a avut loc anul acesta in Tirgu Jiu, capitala judetului Gorj. Acest simpozion ,ca si altele din anii precedenti, a adunat radioamatori si tineri si mai in virsta din toate partile tarii: De la Constanta, Suceava, Baia Mare, Satu Mare, Oradea, Arad ,Timisoara si, bineinteles, din judetele vecine de la Pitesti, Craiova, Bucuresti.

Acesti oameni participa la intilnirea anuala pe cheltuiala lor, majoritatea numai din dorinta de a sta de vorba si pe viu, de a cunoaste pe cei cu care s-au intilnit pe calea undelor radio, in fonie sau in telegrafie. Se prezinta expuneri de materiale cu specificul activitatii de radioamatori, unele cu caracter theoretic, altele cu caracter practic. Programul a fost impartit pe doua zile, in seara de vineri s-au organizat cine tematice, in care pe linga bucatele stropite pentru o mai usoara abordare s-au purtat discutii specifice in doua sectiuni: Unde scurte si Unde Ultrascurte.

Pentru cei care dorsc sa afle mai mult despre program: http://simpoyo2009.yo7kfx.ro/category/programul-simpozionului

Simbata dimineata s-a desfasurat plenul simpozionului in care s-au prezentat lucrarile din program si la care am luat si eu parte cu lucrarea: Masurarea antenelor.

Vorbesc despre 'masurarea antenelor'
Vorbesc despre 'masurarea antenelor'

Referat despre tehnica radio
Referat despre tehnica radio

Simultan a avut loc si un bogat talcioc in care s-au gasit diverse piese si aparate, mai noi si mai vechi.
La sfirsitul lucrarilor s-a facut vestita fotografie de grup pe care v-o prezint si dumneavoastra.

Radioamatori din toată ţara ... uniţi!
Radioamatori din toată ţara ... uniţi!

In paralel s-a desfasurat si un concurs de creatie tehnico- stiintifica cu lucrari din domeniul radiocomunicatiilor sau inrudite. S-au acordat premii si diplome.

Din lucrarile Concursului National de Creatie Tehnica
Din lucrarile Concursului National de Creatie Tehnica
Se impart premii si diplome
Se impart premii si diplome
Mindru de diploma sa!
Mindru de diploma sa!

Seara de simbata a fost dedicata petrecerii de la restaurant, intr-un cadru asemanator unei nunti s-a petrecut pina noaptea tirziu, s-au acordat premii la tombola, s-au acordat diplome si medalii cistigate la concursurile din anul sportiv precedent pina in prezent. Atmosfera a fost deosebita, prieteneasca. Pot sa spun ca am intilnit multi prieteni pe care i-am mai vazut sau pe care i-am auzit doar prin radio, dar senzatia este aceea ca ne cunoasteam de o viata.

Atmosferă deosebită, condiţii de propagare bune, se dicută pe UNDE SCURTE!
Atmosferă deosebită, condiţii de propagare bune, se dicută pe UNDE SCURTE!

Si aici vine expresia mea din titlu: Se poate!

Se poate ca oameni din toate colturile tarii sa bata amar de kilometri pe cheltuiala lor doar pentru a se vedea si a se cunoaste mai bine. Si au fost aproape 300!

Si vine si al doilea: Se poate.

Am cunoscut mai bine orasul Tirgu Jiu. Este unul dintre cele mai curate si ordonate orase din partea asta de tara si cred ca si din altele. O curatenie desavirsita pe strazi, chiar in spatele blocurilor de locuinte, in Piata Centrala, pina hat departe la Piata de pasari. Lumea calma, linistita, ai zice ca esti la Baia Mare nu in inima Olteniei. Oamenii dau vina pe primar ca este gospodar si se preocupa. Dar nu primarul este cel care pastreaza ordinea si curatenia in oras!

Tg. Jiu vazut de sus
Tg. Jiu vazut de sus
... in picla diminetii
... in picla diminetii
Piata Centrala din Tg. Jiu
Piata Centrala din Tg. Jiu
Este sezonul legumelor
Este sezonul legumelor
I LOVE EUROPE!
I LOVE EUROPE!
Se gasesc si pene de paun
Se gasesc si pene de paun
Familia Matra impreuna cu YO2DM, Delia si YO2IS, Szigy din Timisoara
Familia Matra impreuna cu YO2DM, Delia si YO2IS, Szigy din Timisoara

Un articol despre acest eveniment, mai complet, a aparut si pe:
http://www.radioamator.ro/articole/view.php?id=596
Iata, dragii mei colegi de liceu, ca SE POATE!
Ilie MATRA

16 gânduri despre “SE POATE!

  1. SALUT ILIE si ma bucur ca esti prezent la toate marile evenimente.Si ma mai bucur si pentru obiectivitatea si spiritul colegial de care dai dovada in toate situatiile punand „punctul pe I ” si stopand in fasa micile rautati ale unora care pot genera discutii interminabile si fara sens. Ai procedat corect in cazul cu pricina si care daca eram in tara se prelungea nepermis de mult si fara noima.In fapt eu n-am postat nimic cu rea intentie dar cand se scot cuvinte din contextul unui text se pot trage concluzii eronate.Asa ceva fac doar POLITICIENII care au scopuri clare dar eu nu l-am inteles pe cel care postand doar de cateva ori imi da mie lectii. TU,NICU,NELU,FREDDYE,V.DORNEA,V.TROFIN,V.AMARIEI stiti ce-am spus in postarile anterioare iar colegul nostru nu trebuia sa procedeze asa mai ales ca eram plecat si nu ma puteam apara.DA,VOI AVETI TOT DREPTUL SA MA CRITICATI ( si a-ti facutr-o cand a fost cazul )caci DOAR VOI STITI ce-am spus in sutele de postari. Mi-e nu-mi place proverbul cu:„ dupa razboi multi viteji se-arata ” dar acum ca replica sunt nevoit sa-l folosesc. Sanatate ILIE si sa ne revedem sanatosi .ISTORIA va arata cine a avut dreptate !

  2. Ilie

    Azi am primit de la firma producatoare 350 de insigne aniversare, fiecare participant va primi cite una. Mai sint locuri pentru inscriere la intilnire!

  3. freddye

    @ NELU

    Salut prietene,abia am venit de la cumparaturi ,ca nevasta-mea tine la eticheta ..NERO a fost baiat parolist ,ce-a zis ,aia a si facut..Iti dai seama ,de cate ori o fi fost la psihiatru ca sa-l vindece de piromanie..”ARDETI,ARDETI si iar ARDETI” ,asta-i trece prin svoio golova..

  4. Ilie

    Ioane, daca ai curajul sa scrii aici cine a spus,
    „Invatati, invatati si iar invatati” imi schimb votul in favoarea C-ului!

  5. Nelu

    „Invatati, invatati, invatati”!- a spus Lenin, cand a
    vazut carnetul de note a lui Stalin!
    „Se poate, se poate, se poate”!- a spus Ilie, cand a
    vazut situatia inscrierilor la”E”!
    Repetitia ca leit-motiv, da o nota personala creatiilor
    iliescene si confirma inca o data vechiul dicton;
    „mater studiorum”, „matricenie”(mati-ycenie)!

  6. Ilie

    Daca tot ai pomenit de antena UNJA, mi-ar face mare trebuinta un pilon de UNJA de 32 m, l-as instala la tara si mi-as pune pe el niste antene rotative, o splendoare. Am vazut asa ceva facut la fratii nostri mai „rasariteni” si zau ca arata bine. Asa ca daca stie cineva de dat sau poate de cumparat la un pret mai „radioamatoricesc” CUMPAR PILON DE UNJA!

  7. freddye

    @ ILIE

    Si inca ceva ,ILIUTZA..Revad si iar revad,cu mare placere filmul „CONVERSATIA” ci GENE HACKMAN..Si revad faza aia miraculoasa in care mr CALL nu poate separa intr-o inregistrarea cu microfon unidirect partea activa de zgomotul de fond..ei si umbla la o cutiuta miraculoasa ,mesterita de el ,in care-si baga surubelnita si scoate iepurasul..Asta se intampla prin anii „65..N-are nici o legatura cu radioammatorismul ,dar evolutia gadgeturilor este pur si simplu bestiala !!

  8. freddye

    @ ILIE
    Un superbaiat de nota 10 ,imi pare rau ca nu v-ati intalnit pe bune..Cred ca n-a avut timp,are si niste atributii la o primarie din zona..Iar sotia sa cunoaste zona ca-n palma ,e muzeograf..

  9. Ilie

    Pe Lary, YO9CSM, il stiu din radio, am si schimbat niste mesaje pe MAIL, stiu ca a fost transmisionist la voi. Este intr-adevar un radioamator pasionat, ca multi dintre noi.

  10. freddye

    @ NELU

    Batrane halebardier,eu pe vremuri a trebuit sa masor efectiv o antena UNJA-2 ,care a cazut de pe pilon in timpul unei furtuni puternice..Dupa care am refacut-o din bucatele si parca mergea ma bine cu „TROPA” decat inainte.Si asta pe vremea cand masurarea antenelor sau masurarea timpilor de antena nu devenise ra sporturi nationale.. 🙂

  11. freddye

    @ ILIE Asteptam cu nerabdare thread-ul tau ,morosane si uite ca ,iarasi cele mai frumoase lucruri se intampla in OLTENIA si vecinatatile ei..Am avut un m.t.,ulterior M.A.C. ,LARY il alimtam ,radioamator supervirusat ,din Alexandria ,e posibil sa va fi intalnit pe cale u.e.m.sau chiar tete-a-tete..Mobilizator exemplu ne-ai oferit ,baciule….Da ,SA POATE SI VA FI LA FEL SI LA NOI ,frate…!

  12. Nelu

    Felicitari radioamatorilor si radioamatoarelor lor,
    pentru mentinerea spiritului de breasla!
    Masura este principalul atribut al ing.electronic
    militar si Ilie nu se dezminte!
    Pe vremuri masuram si eu puterea in antene, la emisie
    sau receptie(ecou), dar chiar antene n-am masurat!

Lasă un răspuns

