Un dar literar pentru noi …

… din partea Doamnei profesor Maria DEBREN!

Printre raspunsurile primite de la colegi si invitati, dintre care unele deosebite ca si continut si forma de redactare, nu se poate sa treaca neobservat raspunsul doamnei profesoare Debren Maria, aparut de altfel la rubrica “Raspunsuri” de pe acest blog. Cartea trimisa este opera vietii dumneaei. Comentariile sint de prisos, asa ca iata incaodata pe scurt ce ne scrie :

Intrucat au aparut imprejurari potrivnice participarii mele la marea sarbatoare a promotiei 1969, va trimit aceasta carte, insotita de o rugaminte: Intre orele 12,30-13,30 cind are loc vizitarea liceului, opriti-va o clipa si la biblioteca.
Acolo fostii mei elevi vor gasi acest roman, adica , intr-un fel, ma vor regasi pe mine. Este opera vietii mele.
Cu deosebit respect,
Prof Maria Debren

Am preagtit citeva imagini si desi nu am citit cartea inca, o rezerv pentru mai tirziu, am selectat o singura pagina pe care v-o prezint si voua. Dupa ce o cititi raspundeti-va singuri la o intrebare: oare nu despre mine se spune acolo?
Multumim din suflet doamnei profesoare. Si presimt ca vom mai avea ceva surprize placute din partea dascalilor nostri la intilnire.

Carte Debren Maria-1

Carte Debren Maria-11

Carte Debren Maria-12

Cuvânt inainte

cuvint inainte-11

fragment

3 gânduri despre “Un dar literar pentru noi …

  1. Nelu

    Nu pot sa-mi fac o idee clara despre mesajul propus
    de Dna profesoara, dar ar fi ideal daca am gasi cartea
    de cumparat, la biblioteca liceului!

  2. freddye

    Sarut-mana , doamna profesor !! Oare de ce ,atunci cand citesc proza feminina imi pare rau ca ma aflu in „man’s world „? Atata sensibilitate,combinata cu meticulozitatea creionarii personajelor ,atata forta interioara ascunsa in spatele imprudentei vulnerabilitati feminine asternute pe o foaie de hartie ..Nu am avut ocazia sa va citesc romanul dar am trait si traiesc inca o experienta similara cu medicul meu de familie ,o doamna careia viata i-a oferit si bune si rele si care a ales, ca si dumnevoastra ,masuta si uneltele scrisului ..
    si asta pentru ca simte ca mai are ceva de oferit celor din jur..Intotdeauna,eu si sotia mea ne bucuram sa fim printre primii care-i citesc proiectele literare , si sant sigur ca v-ati intalnit la nenumaratele simpozioane si cenacluri tinute prin diversele parti ale tarii ,unde a si cstigat cateva premii ..Va las d-voastra placerea de a o descoperi ,dar ,in mod sigur ,la prima vizita medicala ,in cadrul ritualului binecunoscut ,ii voi vorbi despre dumneavoastra..!Fie-va binecuvantat harul..!!!

  3. SARUT MANA DOAMNA PROFESOARA DEBREN MARIA !
    Nu v-am citit ROMANUL ca nu-l am in biblioteca mea modesta dar,mi-a fost de-ajuns sa citesc cele postate de inimosul ILIE MATRA si mi-am dat seama de valoarea lui sentimentala si morala precum si de impactul lui asupra cititorului ce n-a uitat de unde a plecat in drumul sau spre-o noua viata,lasand in urma sa casa parinteasca,bunii lui parinti,fratii,surorile si prietenii din copilarie ce poate n-au avut sansa celui plecat departe.
    Mi-ar face o deosebita placere si onoare sa pot achizitiona contra-cost romanul „CAPCANELE DESTINULUI” cu autograful dumneavoastra pe care l-as aseza la loc de cinste alaturi de marii nostri scriitori in mica mea biblioteca.
    Sanatate multa va doresc doamna profesoara si sunt convins ca ne veti onora cu prezenta dumneavoastra la a 40-a ANIVERSARE a absolvirii L.M.promotia 1969.
    Cu deosebita consideratiune,
    POPOVICI ALEXANDRU ( ALIOSA,pseudonim dat de domnul prof.de limba rusa,DEBREN OLEG la prima ora cu clasa a-12-a D ).

Lasă un răspuns

