POVESTEA CREIONULUI

… de PAULO COELHO.

Pentru toti BUNICII si COPIII din lume postez aceasta minunata poveste ce trebuie spusa nepotilor si nepoatelor caci este plina de mari invataminte.

„COPILUL isi privea BUNICUL scriind o scrisoare. La un moment dat, intreaba:

– Scrii o poveste care ni s-a intamplat noua? Sau poate e o poveste despre mine?

BUNICUL se opri din scris, zambi si-i spuse nepotului:

-E adevarat,scriu despre tine. Dar mai important decat cuvintele este CREIONUL cu care scriu. Mi-ar placea sa fii ca EL, cand vei fi mare.

COPILUL privi CREIONUL intrigat, fiindca nu vazuse nimic special la EL.

-Dar e la fel ca toate CREIOANELE pe care le-am vazut in viata mea!

-Totul depinde cum privesti lucrurile. Exista cinci calitati la CREION, pe care daca reusim sa le mentinem vom fi intotdeauna OAMENI care traiesc in buna pace cu lumea.

PRIMA CALITATE:
poti sa faci lucruri mari, dar sa nu uiti niciodata ca exista o MANA care ne conduce pasii. Pe aceasta MANA o numim DUMNEZEU si EL ne conduce intotdeauna conform dorintei LUI.

A DOUA CALITATE:
din cand in cand trebuie sa ma
opresc din scris si sa folosesc ASCUTITOAREA. Asta inseamna un pic de suferinta pentru CREION, dar pana la urma va fi mai ascutit. Deci, sa stii sa suporti unele dureri, pentru ca ele te vor FACE MAI BUN.

A TREIA CALITATE:
CREIONULne da voie sa folosim GUMA pentru a sterge ce era GRESIT. Trebuie sa intelegi ca a CORECTA un lucru nu inseamna ceva rau,ceea ce este neaparat este faptul ca ne mentinem pe DRUMUL DREPT.

A PATRA CALITATE:
la CREION nu este important
lemnul sau forma lui exterioara, ci MINA DE GRAFIT din interoir.Tot asa, INGRIJESTE-TE ce se intampla INLAUNTRUL TAU.

Si in sfarsit,A CINCEA CALITATE a CREIONULUI:
LASA INTOTDEAUNA O URMA.

Tot asa, SA STII CA TOT CE FACI IN VIATA VA LASA URME,ASTFEL CA TREBUIE SA INCERCI SA FII CONSTIENT DE FIECARE FAPTA A TA.”

Sunt convins ca BUNICII ce vor lectura acesta frumoasa postare „POVESTEA CREIONULUI” scrisa de renumitul romancier PAULO COELHO o vor spune nepotilor si nepoatelor asezati comod in fotolii fata-n fata sau in parcurile pline cu flori si verdeata, dupa ce minunatele fapturi obosesc de-atata alergatura si strigate inocente de bucurie cand constata ca toata lumea este numai a lor.

O ZI BUNA BUNICI, BUNICUTE, NEPOTEI SI NEPOTELE!
va ureaza un BUNIC ce-asteapta cu sufletul la gura pelerinajul in capitala TOSCANEI, FIRENZE, sa-i spuna nepotului sau EMANUEL minunata poveste.

24 de gânduri despre “POVESTEA CREIONULUI

    1. @ Adeena,
      Buna dimineata !
      Ma bucur sa citesc asa ceva !
      POVESTEA CREIONULUI este plina de INVATAMINTE
      iar PARINTII si BUNICII ar trebui sa ia aminte !
      Sunt multumit ca ideea de a posta aceasta minunata poveste
      nu numai ca a fost inspirata dar este impartasita de tot mai multa lume .
      Si eu iti multumesc pentru raspuns si ideea de a o povesti fiului vostru !
      Toate cele bune va doresc !
      Cu stima si respect,
      Aliosa.

  1. @ Adeena,
    Buna ziua !
    Bine ai ajuns si pe la acest post tare drag mie !
    POVESTEA CREIONULUi de PAULO COELHO
    a fost preluata de multi BUNCI mai tineri sau mai batrani
    pentru a fi spusa la ceas de mare taina
    nepoatelor si nepotilor domniilor lor.
    Multumesc frumos pentru vizita si like !
    Cu stima si respect,
    Aliosa, bunic fericit !

    1. @ Crișan,
      Bună ziua !
      Tocmai de aceea am postat-o : să ia aminte ÎN PRIMUL RÂND ….. BUNICII și-apoi micuții nepoței !
      Eu i-am spus deja POVESTEA CREIONULUI năzdrăvanului meu de nepoțel EMANUEL ( în toamnă va împlini OPT anișori ) și am fost bombardat cu zeci de întrebări .
      Mulțumesc că ai ajuns și pe aici !
      Vizita ta mă onorează !
      O după amiază cât mai frumoasă !
      Cu prietenie,
      Alioșa .

  2. A CINCEA CALITATE A CREIONULUI:lasa intotdeauna O URMA !
    „Tot asa,sa stii ca tot ce faci in viata va lasa urme,astfel ca trebuie sa incerci sa fii constient de fiecare fapta a ta”
    Ce povata minunata lasa mostenire romancierul PAULO COELHO prin BUNICUL grijuliu ce-i povesteste NEPOTULUI fascinanta „POVESTEA CREIONULUI”! Indiscutabil a cincia calitate merita luata serios in seama caci ea este un indemn,o povata pentru noi toti.OMUL STIE CA VA LASA URME DUPA EL ! UNII se atraduiesc din greu sa nu lase urme deloc ( hotii,delapidatorii,falsificatorii,teparii,tunarii etc.etc.)si nu reusesc,ALTII lasa urme fara sa-si dea seama. CREIONUL lasa urme ce pot fi USOR STERSE cu GUMA in timp ce OMUL lasa URME ADANCI ce uneori nu mai pot fi sterse cu nimic distrugand vieti si constiinte.
    Si TU CITITORULE,poti LASA O MICA URMA la „Lasa un raspuns” caci ai la indemana MINTEA,MANA si CREIONUL!
    Multa sanatate tuturor !

  3. „Trebuie sa intelegi ca A CORECTA UN LUCRU nu inseamna ceva rau,ceea ce este neaparat este faptul ca NE MENTINEM PE DRUMUL DREPT ”,a treia calitate a CREIONULUI din „POVESTEA CREIONULUI”
    postata mai sus.
    Iar ca sa ne mentinem pe drumul drept ( CEL BUN )trebuie sa spunem ADEVARUL chiar daca uneori deranjeaza.

  4. In data de 15 iunie cand se implineau 120 de ani de la MOARTEA LUCEAFARULUI POEZIEI ROMANESTI,MIHAI EMINESCU,am postat pe pagina cu „POVESTEA CREIONULUI” cateva modeste cuvinte legate de regretul disparitiei premature si planificate a „ poetului nepereche ” cum a fost numit de G.CALINESCU.DE CE TOCMAI PE ACEASTA PAGINA ? Simplu de tot:marele poet a folosit di plin CREIONUL iar cea de-a CINCEA CALITATE a sa,m-a indemnat sa postez aici caci,EMINESCU a lasat URME ADANCI IN CONSTIINTA romanilor si nu numai, iar EL,a fost constient de fiecare fapta a sa.Ieri 16 iunie colegul si prietenul ILIE a facut apel la toti care au si sunt dispusi sa-i trimita poezia SCRISOAREA a II-a pe motiv ca „ poeziile lui EMINESCU s-au ratacit prin biblioteca sa” .Tot ce e posibil ( in alta pagina i-am explicat pe larg) dar,RECITIND buclucasa poezie,am tras o concluzie,poate gresita dar merg inainte cu deductia si afirm ca ILIE ne-a dat
    bibliografie de studiat si tema de rezolvat.FOARTE BINE ILIE caci uneori o luam razna iar daca nu ne urecheste nimeni ne facem de cap.
    In sustinerea celor afirmate mai sus postez cateva versuri din SCRISOAREA II spre lectura si concluzionari:
    „Noi avem in veacul nostru acel soi ciudat de barzi,
    Care-ncearca prin poeme sa devie cumularzi,
    Inchinand ale lor versuri,la puternici,la cucoane,
    Sunt cantati in cafenele si fac zgomot in saloane.
    …………………………………………..
    De-oi urma sa scriu in versuri,teama mi-e ca nu cumva
    Oamenii din ziua de-astazi sa ma-nceap-a lauda.
    Daca port cu usurinta si cu zambet a lor ura,
    Laudele lor desigur,m-ar mahni peste masura.
    LECTURA PLACUTA TUTUROR!

  5. FOLOSIND din plin cea de-a doua CALITATE A CREIONULUI m-am oprit din scris cateva zeci de ore sa-mi analizez gandurile si sa-mi revad postarile legate de tot ce s-a vorbit pana acum pe blogul nostru.Imi facusem degeaba tot felul de probleme de constiinta,imi reprosasem inutil tot felul de interventii,cand realitatea era cu totul alta.
    Sunt probleme mai importante de rezolvat decat navigatul pe internet si,vorba lui NICU,„ce-i mult strica ”.

  6. „POETUL NEPERECHE” cum a fost numit de G CALINESCU,poetul care ne-a lasat mostenire o opera lirica vasta de la poezia de dragoste,filozofica,a naturii si pana la cea sociala a deranjat nu numai pe ai nostri guvernanti dar si pe mai marii lumii sfarsind prin a fi contestat si blamat chiar de cei pe care-i considera buni prieteni.Glasul sau vehement,unic in conceptul politicianismului vremii trebuia redus incet-incet la tacere si metoda a fost cea care era atunci la moda:izolarea intr-un sanatoriu pe motiv de nebunie temporara,izolare care a tinut din 1883 si pana in 1888 cand a fost adus in tara de VERONICA MICLE
    ca dupa foarte scurt timp sa fie internat din nou la sanatoriul lui SUTU unde fusese initial.
    Cu o nepasare demna de dispret autoritatile si asa zisii prieteni au contribuit la chinul MARELUI POET ce s-a atins din viata parasit de toti la numai 39 de ani.

  7. Nelu

    Marele Eminescu a trecut Styx-ul(rau care in legendele
    grecesti despartea viata de neant), „ajutat” de
    confratii sai intru arta! Se pare ca a deranjat prin
    vehementa cu care isi tinea dizertatiile politice,
    in diferite imprejurari, mai ales la Capsa!

  8. STIMATI COLEGI !
    Cu riscul de a fi criticat,din cauza timpului ce se scurge nemilos de repede,VOI POSTA alaturi de minunata „POVESTEA CREIONULUI” o alta poveste dar dureros de adevarata,POVESTEA GENIULUI POEZIEI ROMANESTI,MIHAI EMINESCU,de la a carei trecere in nefiinta se implinesc chiar astazi 15 iunie 2009,120 de ani.
    „Muri in zorii zilei de joi 15 iunie 1889 si fu ingropat sambata 17 iunie la cimitirul Belu,intre un TEI si un BRAD” a scris GEORGE CALINESCU in ISTORIA LITERATURII ROMANE.
    In cel din urma gest de recunostinta a meritelor sale,PRIETENII i-au facut mormantul asa cum si-a dorit POETUL in „MAI AM UN SINGUR DOR” „ Mai am un singur dor:
    In linistea serii
    Sa ma lasati sa mor
    La marginea marii:
    ………………
    Alunece luna
    Prin varfuri lungi de BRAD
    Patrunza talanga
    Al serii rece vant
    Deasupra-mi TEIUL sfant
    SA-si scuture creanga.”
    Am promis mai sus ca voi posta POVESTEA GENIULUI POEZIEI ROMANESTI,poveste dureroasa aflata de mine acum la ceas de batranete (spre marele meu regret).DAR NU MA POT TINE DE PROMISIUNE CACI AR TREBUI SA-MI INCALC PRINCIPIUL DE A NU MAI
    VORBI DESPRE POLITICA ( caci din pacate,tot POLITICA a fost factorul determinant in MOARTEA POETULUI )
    VEDETI CA DE POLITICA NU POT SCAPA NICI CEI DIN MORMANT ?
    Si daca sunt dovezi ca MARELE POET „a fost omorat lent prin OTRAVIRE cu MERCUR ” DE CE NU SE INTREPRINDE NIMIC PENTRU REABILITAREA „POETULUI NEPERECHE” ?
    Acum la 120 de ani de la MOARTEA POETULUI sa-i aprindem o lumanare pe mormantul sau flancat de un TEI si un BRAD din cimitirul BELU iar cei ce nu pot ajunge acolo sa recite-n gand
    „MAI AM UN SINGUR DOR”
    DUMNEZEU SA TE ODIHNEASCA-N PACE,GENIULE PUSTIU !

  9. FREDDYE,cat priveste „POVESTEA TASTATURII”este deja in CIORNA in unul din caietele dedicate MY COMPUTER,caruia i-am compus si o poezie: El,ti-arata ce-ti doresti
    De stii s-apesi pe TASTE
    Si-apoi tu poti sa zabovesti
    Peste intinderi vaste.
    DAR,TOATE LA TIMPUL LOR !
    Descarcand in PC-ul tau POVESTEA CREIONULUI imi dai o dovada in plus ca-mi apreciezi stradaniile mele in a ma face util colegilor.Multumesc.

  10. BUNA DIMINEATA FREDDYE si multumesac pentru cuvintele frumoase si de incurajare pe mai departe a activitatii mele de publicist VOLUNTAR pus numai in slujba COLEGILOR DE LM ABSOLVENTI
    PROMOTIA 1968 si nu numai.

    O zi buna iti doresc !

  11. freddye

    @ NELU & NICU

    Stimati colegi ,m-am folosit ,din plin de calitatea a treia a creionului din minunata parabola,atat la un anumit articol , cat si la o fotografie din media library.Ma simt minunat dupa aceasta decizie..NICU..am ales deci DELETE ,in loc de PRIVAT…!!

  12. freddye

    @ NELU & ALIOSA

    Mi-a prins bine plecarea la Bucuresti,la nepoata !!!M-am vindecat de excesele singuratatii pentru o saptamana ,cand voi pleca iarasi.Sotia slabise 5 kgr pe post de baby-sitter…

  13. freddye

    @ ALIOSA

    Ti-am luat aceasta minunata parabola cu copy-paste ca s-o am pe computerul meu pentru vremurile cand nepoata mea va fi in stare s-o inteleaga..Acum descarc de zor „Cutiuta muzicala 1-6” ,povesti audio si video..chiar nu credeam c-o sa mai gasesc pe internet povestile copilariei mele..Dar..i-o veni cuiva inspiratia sa scrie „Povestea tastaturii”,gandindu-ma ca nepoteii nostri de mici s-au invatat cu ea..Se vede treaba ca te pregatesti serios pentru intalnirea cu nepoteii in ITALIA.. Felicitari pentru ca ai gasit,inca o data ,asa cum numai tu stii calea spre inima noastra..

  14. EUGENE,numai o mare catastrofa m-ar putea sa renunt la REVEDEREA DIN VARA.Cu siguranta ca voi veni iar de va fi timp si prietenii mi-o vor cere,cu mare drag voi povesti despre tot ce-am vazut in
    ITALIA,si te asigur c-am fost prin foarte multe locuri ( VATICAN,INSULA ELBA,ROMA,toata TOSCANA,M.TIRENIANA,PISA,FLORENTA etc.ca sa enumar doar cateva locatii si nu in ultimul rand la VENEZIA ).
    Iti multumesc si pe aceasta pagina pentru gasirea familiei fostului meu (nostru) profesor de educatie fizica,regretatul ILIE STEFAN.

  15. NICULE DRAGA,
    Ai prins din zbor mesajul si sunt de acord cu propunerea pe care i-ai facut-o lui NELU.M-as simti foarte onorat sa continuati
    discutia chiar si pe blogul meu.
    O SEARA BUNA TUTUROR!

  16. Eugen

    Draga BUNICULE,
    Iti multumesc, in numele tuturor bunicilor dintre „nastureii” promotiei 1969, actuali si viitori, pentru povestea plina de talc. Iti doresc sa-ti vezi si sa te bucuri de nepotelul tau din Italia, Emanuel, si nu numai, cu gandul ca ne vom intalni in 22 august si ne vei povesti si noua, lasandu-ne o urma din aventurile unui „nasturel pontonier” din Teleorman in patria lui Traienel (ca sa rimeze)!

  17. Nicu

    Aliosa,
    Multumesc, mi-ai luat comentariul de pe blogul tau. Ce-as putea sa mai spun? Am citit cu atentie si vad ca prin creion faci o altfel de politica. Ma gandeam cu cine am putea asemui un creion neascutit, sau cui ar trebui sa-i ascutim mina.
    Nelu am putea continua discutia pe blogul lui Aliosa.

  18. Aliosa

    @NICU!
    Aliosa,
    O poveste cu talc,va trebui sa le-o spun nepotilor mei,mai incolo un pic,peste doi ani,pentru Andrei.
    Emanuel este mai mare,poti sa ii povestesti,incepe sa prinda nuantele vietii.
    ……………………………….
    O duminica placuta,si la cat mai multe povesti.

  19. Aliosa

    BUNULE NELU !
    Este atat de minumata si fascinanta aceasta POVESTE incat alte comentarii din partea mea in afara intelesului sau normal,ar fi diluat pe nedrept MARELE MESAJ.
    S-apoi ,satul de fotbal si politica de tip balcanic am luat unilateral hotararea sa m-apuc de postat ceva mai vesel si mai intelept caci slava DOMNULUI avem de unde.
    Sanatate multa si tot ce iti doresti.

  20. Nelu

    Minunata povestea creionului!O poveste plina de intelepciune, care m-a lasat fara obiectul muncii,
    adica nu pot sa folosesc nici macar un cuvintel,
    cat de cat acidulat! Flecitari ALIOSA!

    p.s.
    Parca totusi mergea la sfarsit, un comentariu
    politic comparativ!

Lasă un răspuns

