Un pachet de IUBIRE

Să vă spun dragilor mei, ce am păţit odată. Nu credeam că mi se va putea vreodată întâmpla. De felul meu sunt atent, chiar şi când merg.

La mine în cartier, urma să se deschidă un butic, în ciuda vremurilor neprielnice pentru aşa ceva. Din curiozitate îi dădusem târcoale. Citisem pe un carton lipit pe geamul uşii:

În ziua deschiderii, pentru primii o sută de clienţi, vom vinde, la un preţ promoţional, iubire la pachet, cât vă doreşte inima!

A doua zi, neîncrezător în reclamă, dar mai mult din curiozitate, mă grăbisem spre butic, să intru în prima sută. Mă aşezasem, ca în vremurile alealalte, la coada unui şir lung de oameni, fiecare având în mâini sacoşe mari. Nu-mi dădusem seama de norocul de a nimeri printre primii o sută, decât atunci când venind din spate, forţa de împingere mă trecuse de uşă, şi mai mult pe sus, mă proptise în tejgheaua pe care din inerţie o depăşisem, opintindu-mă cu capul în palmele vajnicei vânzătoare. I-am simţit palmele pe obraz doar atât cât ea mi-a aplicat o forţă de reacţie care să mă aducă în poziţia verticală de cumpărător. În timpul acesta scurt, de revenire din balans, mă gâdisem că nu doar atâta vrea să însemne iubire la pachet.

–Spune-mi dom-le câtă doreşti, că am ajuns la fundul butoiului?
Nu am avut timp să-i rumeg întrebarea, i-am răspuns:

–Punem-mi un kil, nu mai mult.

Iesisem din butic , mândru cu pachetul în mână, lăsându-i pe ceilaţi din rând cu norocul care le-o fi dat să-l aibă.

În drum spre casă , mă întâlnisem, ce noroc! cu vecinul care uneori parcheaza maşina pe locul pe care toţi ceilalţi ştiu că este al meu.
-Când o să dovedeşti şi tu respectul cuvenit locului meu de parcare? – i-am zis cu satisfacţie. Demult îl aşteptam în cale. Omul nici nu m-a băgat în seamă, a dat, a lehamite, din mână.
Mai făcusem doar câţiva paşi: o femeie, cu un copil ţinut pe o mână, mă oprise. Am privit-o cu reproş, din cap până-n picioare şi retur, am dat-o deoparte, şi peste umăr i-am aruncat vorbele : – Femeie, te vad că eşti sănătoasă, ai inventarul complet. Du-te la muncă! Nu-ti este ruşine să întinzi mâna? Ea se întoarse ruşinată, legănându-şi copilu-n braţe, pentru a-i opri plânsul.

Pâna acasă, ca un făcut, ca niciodată, am întâlnit: oameni care îmi cereau să-i ajut cu bani sau cu de-ale gurii; o bătrânică, în haine curate, sprijinită de un perete, cu faţa acoperită de broboadă şi în mână cu sacoşa goală. Mai încolo, am avut cu altcineva o altercaţie. Adunasem în mine atâta nervozitate, de uitasem ce cumpărasem.

Cum de-am intrat în casă mi-am reamintit pe dată că fusesem la butic să cumpăr iubire la pachet. În pungă am văzut un pachet din hârtie cerată. L-am desfăcut cu nerăbdare: era un bulgăre de telemea uscată. Am dat să gust: brânza era fadă, şi mai era şi sărată ocnă. Gândeam dând mărunt din buze:

-Cerusem un kil de iubire! Nu?! Ce pungaş e patronul buticului ăsta nou! Vrea să se îmbogăţească pe spinare mea! He, he, he! Şi-a găsit naşul! Ia, să mă duc eu la protecţia consumatorului, să-i închidă ăia buticul! Mai bine nu! Mă întorc la locul faptei, mai întâi, să mă documentez, şi apoi…

Cum de am dat cu ochii de vânjoasa vânzătoare, i-am zis pe nerăsuflate:

-Se poate, duduie! să mă înşelaţi pe faţă? Am cerut un kil de iubire la pachet, iar când am ajuns acasă, am găsit, în ambalaj, brânză sărată. Nu se poate aşa ceva!!

Ea mi-a zâmbit larg, ca în reclama la pasta de dinţi, şi cu privirea ei , privirea mea se îndreptă pe prospectul afişat pe termopanul buticului. Cum de nu-l văzusem?

Dacă cumapăraţi iubire la pachet, nu trebuie să o consumaţi de unul singur, acasă!!
Mergeţi într-un orfelinat, sau la un azil de bătrâni. Dacă vă mai rămâne din kilul cumpărat, mergeţi la căpătâiul unui bolnav, sau la părinţii pe care de mult i-aţi uitat. Şi dacă totuşi vă mai rămâne un pic de iubire, cosumaţi-o împreună cu cei dragi…

Nu a mai trebuit să-l citesc până la capat. Un neuron de îndată mi se lumină! M-am reîntors cu privirea şi cu faţa mea schimbată, spre duduia vânzătoare:

-Aş vrea să mai cumpăr un kil de iubire la pachet! – i-am spus cu glas domol.

-Imi pare rău, domnule! Pentru astăzi nu mai avem. Incercaţi mâine la prima oră. Preţul nu va mai fi ca cel de astăzi, va fi mult mai mare …

Fără să mă vadă cineva, am cules o firimitură de iubire rămasă pe tejghea, şi am plecat spăşit spre casă, unde mă aştepta un kil de brâză sărată! O femeie cu un copil de mână îmi bara calea …

Dragii mei, la sfârşit de poveste, aş vrea ca din gramul meu de iubire, să adresez colegilor, care poartă numele CONSTANTIN, şi soţiilor, fiicelor, nepoţelelor noastre care poartă numele ELENA, urarea tradiţională LA MULTI ANI !
În calendarul ortodox şi greco-catolic, în ziua de 21 Mai, se face pomenirea sfinţilor, măriţilor, de Dumnezeu încoronaţilor, marilor împăraţi CONSTANTIN şi mama sa ELENA.
Încredinţat că, prin biruinţa lui a fost ajutat de Dumnezeul creştinilor, fericitul Constantin, a dat în anul 313, ca Împarat al Romei, o hotărâre, prin care a oprit prigonirea creştinilor şi a dat libertate credinţei în împaraţia romanilor. Actul acesta mare se numeşte „Decretul din Milan”.

Mai târziu, fericitul Constantin şi-a mutat capitala împarăţiei, de la Roma, la Bizanţ. Deci, a zidit din nou aceasta cetate şi impodobind-o cu tot felul de palate, ca pe o adevarată noua Roma creştina numită, apoi, Constantinopol, după numele său. Această cetate, a fost adusă, de Împăratul Constantin, lui Hristos, ca o roada a credinţei sale (330).

Sfânta împărăteasă Elena a poruncit ca în Ierusalim, pe la sfintele locuri, să se zidească biserici. Mai întîi a poruncit să se zidească Biserica Învierii Domnului nostru Iisus Hristos, lîngă Sfântul Mormînt, acolo unde s-a găsit Sfînta Cruce. A mai poruncit să se zidească o biserică şi în Ghetsimani, unde este mormîntul Preasfintei Născătoare de Dumnezeu, a cinstitei ei Adormiri. Apoi, după ce a zidit şi alte optsprezece biserici, înfrumuseţîndu-le cu toate podoabele şi dăruindu-le cu îndestulate averi, a venit la Constantinopol, aducînd o parte din lemnul Sfintei Cruci cea de viaţă făcătoare şi sfintele piroane cu care a fost pironit trupul lui Hristos. Apoi, nu după multă vreme s-a mutat la Dumnezeu, bineplăcîndu-I Lui, şi a fost îngropată cu cinste.

7 gânduri despre “Un pachet de IUBIRE

  1. Nicu

    Nelu, Aliosa
    Nu am facut o noapte alba, am pierdut golurile din prima repriza, din finala cupei UEFA, de aseara. Bine ca nu am pierdut finalul de meci!
    Textul il aveam, era uitat intr-un sertar …
    Am citit de curand Panza de paianjen de CELLA SERGHI. A fost romanul ei de debut. I-a dat girul Liviu Rebreanu.Dupa ce i-a citit manuscrisul, i-a spus ‘esti un scriitor’ dar a sfatuit-o sa-l inchida intr-un sertar si sa-l revada dupa un an…’scrisul este muma grea, e ocna’. Pe mine ma leaga de toata povestea asta doar sertarul.
    Freddye, Ilie
    Proiectul ar putea sa prinda aripi, trebuie inceputul, capatul firului de lana, de unde ‘ocnasii’ sa inceapa a ‘tricota’.
    LA MULTI ANI colegilor cu numele CONSTANTIN, din toate clasele!

  2. freddye

    @ NICU

    Ce-ar fi daca iubitul nost”coleg ILIE MATRA ne-ar binemerita ,dupa vreo noapte alba, cu formula SUFLETULUI RADILOLCATIEI in care parametrul sensibilitate s-o defineasca in continuare iar tu si NELU s-o imbracati in haine de sarbatoare frumos mestesugite..
    Noi,ceilalti ne-am ocupa de updatarile periodice !!! 😀

  3. Nelu

    Am trait s-o aud si pe asta! Iubire la pachet???!!!
    Ideea de a da, fara sa primesti nimic in schimb este
    perena, dar s-a cam erodat in zilele noastre!
    Eu stiu ca placerea de a da, fara sa primeasca nimic,
    o au numai boxerii.
    Oricum flerul, imaginatia, intuitia sunt impresionante
    si par rezultatul unei lungi nopti albe!
    Cred ca tema propusa era mai nimerit sa se numeasca,
    „Visul unei nopti de vara”

  4. Ilie

    LA MULTI ANI tuturor colegilor Constantin si tuturor celor din familie cu numele Elena.
    Frumoasa parabola ta Nica, scrisa cu un har de as zice ca nu esti chiar tu ci cineva din Uniunea scriitorilor. Poate nu e tirziu!

  5. Aliosa

    SALUT NICULE!
    Frumoasa poveste spusa in ajun de sarbatoarea SFINTILOR CONSTANTIN si ELENA!
    La multi ani celor ce poarta numele de CONSTANTIN si ELENA!
    Fiind vorba de IUBIRE redau mai jos cateva „CUGETARI” de N.IORGA:
    a)Iubind pe cineva,l-ai luat in sufletul tau fara ca el sa piarda ceva.
    b)Miniile de iubire sint mai strasnice decit oricare altelepentru ca vin din credinta ca ai risipit in zadar ce e mai adinc si sfint in fiinta ta.
    c)In cei dintii ani si in cele din urma clipe ale vietii,nimeni nu e in stare a uri.
    d)Cei mai multi oameni n-au iubit niciodata si totusi oricine s-ar crede necinstit daca i s-ar spune aceasta.Asa de mare e,se vede,datoria de iubire pentru oameni!
    e)Iubirea ti se da pentru ce esti; ea se mentine numai prin ceea ce necontenit intrece ce ai fost.
    O ZI CAT MAI FRUMOASA!

  6. freddye

    @ NICU

    NICU ,YOU”VE JUST MADE MY DAY ..!!!Exceptionala parabola..!!Cat de simplu poate fi totul;IUBESTE NECONDITIONAT/DARUIESTE FARA SA ASTEPTI VREO RASPLATA/FII OM IN ORICE IMPREJURARE.Frate NICU ,te numesc prin O.Z.Blog sufletul meu pereche pana la urmatoarul tau thread cand ,poate ,prelungim valabilitatea cardului..Ce vrei,sensibilitate radiolocatorista,man !PPS[AKM}Sa stii ca daca,in loc de telemea sarata foloseai urda dulce ,ai fi compromis mesajul[asta in cazul ca te-ai gandi sa faci vreun „edit”]. „LA MULTI ANI CELOR CARE POARTA NUMELE FERICITULUI CONSTANTIN SI IMPARATESEI ELENA”

    1. Nicu

      FREDDYE,
      Multumesc, pentru ‘galbenul’ ce mi l-ai dat. Ma multumeam si cu ‘bronz’. Cei care am lucrat in radiolocatie, mai mult timp sau mai putin, suntem sensibili la ‘unde milimetrice’. Trebuie sa redam celor din jur din ‘radiatiile’ primite.
      LA MULTI ANI ! colegilor mei din clasa a XII -a C, (numai doi, dar fac cat zece) Marinescu ( sensibil la unde centimetrice) si Mocanu!
      Petrecere pe cinste!

Lasă un răspuns

