O lecţie de bună-cuviinţă

Change can happen!

Democratul Barack OBAMA a învins categoric pe republicanul John McCain, în cursa pentru Casa Alba ! Dumnezeu nu a primit jertfa fiului Cain.

Am ascultat discursul viitorului preşedinte. Obama şi-a ţinut discursul de învingător, la Chicago, capitala statului Illinois. S-a adresat tuturor americanilor.

Discursul, o adevărată lecţie de democraţie:
– A venit schimbarea în America;
– Dacă se mai îndoieşte cineva că America este un loc unde totul este posibil, care se întreabă dacă visul părinţilor noştri fondatori este încă viu, care se mai îndoieşte de puterea democraţiei noastre, răspunsul îi este dat în această seară;
– Este victoria tinerilor dar si a vârstnicilor, a democraţilor dar şi a republicanilor , a homosexualilor dar şi a heterosexualilor, a celor bogaţi dar şi a celor saraci, a albilor dar şi a negrilor;
– Victoria este a voastră şi nu a mea!

John McCain, marele învins, a mulţumit alegătorilor, l-a felicitat pe Barack Obama. A spus ca îl admiră pentru succesul obţinut.

A mai spus:
– Este o alegere istorică pentru afroamericani;
Eşecul este al meu şi nu al vostru!

Va fi Barack Obama un Franklin D. Roosevelt al Americii şi o va scoate din criză? Vom vedea!
Până atunci, aş vrea să găsesc o similitudine a acestor discursuri cu discursurile candidaţilor la funcţia de preşedinte a României. Îmi este greu să scriu că nu am găsit până acum, poate la anul.

Totuşi, cei doi preşedinţi, al nostru şi al americanilor, au ceva comun: ziua de 04 noiembrie. Traian Băsescu şi-a sărbătorit în mijlocul familiei ziua de naştere, Barack Obama a scris o filă a istoriei Statelor Unite. La mulţi ani! Felicitări!

21 de gânduri despre “O lecţie de bună-cuviinţă

  1. Ilie

    Pentru colegi, nu pot sa nu imi impartasesc bucuria tematica, adica bucuria pentru „o lectie de buna- cuviinta” pe care am primit-o recent si pe care nu pot sa nu o impartasesc cu voi. Eram curios ce se va intimpla in continuarea alegerilor si asteptam cu sufletul la gura sa apara o noua cacealma ca aceea ce se numea parca „programul celor 200 de zile” generate de „calugarul vasile” (da, e cu v mic, nu e greseala) sau de cacealmaua cu Ciorbea prim sinistru (pardon, ministru) sau cu batalia cumplita pentru ciosvirte cind inca nu se racisera bine fantele de la cu urne de viteza voturilor DA (de la iar mai da si iar mai sta, sau iar mai da si iar mai da buzna la ciolan) dar dezamagirea mea a fost foarte mare. Nimic asemanator nu s-a intimplat, ce zic eu asemanator, nimic care sa aduca macar pe departe cu acele infamitati. Imediat dupa votare alesii nostri, netinind cont de procente, de locurile cistigate cu truda campaniei uni sau multi uni nominale, partinice, antipartinice sau ultrapartinice s-au adunat de urgenta in prima cladire libera ce le-a iest in fata, noroc ca au gasit una mare, cu putin mai mica decit a NATO, (hotii de americani, i-au mai adaugat o haripa, sa ne bata la cladiri, ca la restu’ nu-s in stare) si s-au apucat sa judece la rece situatia grava a tarii generata de criza asa zisa economicoi-financiaro-politico-dioxino-porcoaso-petroloasa si sa dea de urgenta un prim pastor (psardon, prim ministru) turmei dezorientate a agentilor economici care sa-i indrepte spre pasunile bogate in materii prime si contracte nu spre deserturile de fonduri FARE sau de alte alea, ca sa aiba de unde se adapa insetatii de avere ai patriei noastre de la izvorul tamaduirii fondurilor personale. Si au dat mina cu mina, mai devreme decit trebuie sau poate mai tirziu, ca inca nu e clar cind trebuie sa dam mina cu mina si au ales pe cel mai tehnocrat, mai pregatit si mai scolit la toate marile institutii financiare si economice din tara si strainatate, o minte doxa de proiecte economice si financiare, de trucuri pentru salvarea si supravietuirea la criza a marilor si micilor averi precum si a supravietuirii pe cit se poate a unei bune parti a populatiei, macar cea activa sau care lucreaza in strainatate, repet, daca se poate. Deci, in cel mai scurt timp au ales primul pastor care imediat a tras biletele cistigatoare cu ajutorele sale si in citeva zile , iata, avem guvernul complet care a preluat cirmele. Citez din clasici: Mindra corabia, Mester cirmaciul. Am inchis citatul (sau l-au inchis altii mai inainte). Mare bucurie. Si eu care credeam ca raposatul Brucan s-a inselat cu cei 20 de ani ai lui! Da de unde, a avut perfecta dreptate, uite, au trecut 20 de ani, sintem in 2009 la sfirsit de an cind tocmai se implinesc cei 20 de ani si totul, repet, totul a intrat in normalitate. Ce OBAMA, ce alte ale exemple cum ar fi cuvintarea inainte si dupa zborul pantofilor peste cuib de cuci (pardon, cap de presedinte) La noi lucrurile au intrat din nou, pentru a cita oara oare, in normal. Asta da lectie de buna-cuviinta!

  2. olteanu"

    pentru cei 3 samurai si cu mine 4.constat cu mare placere ca ILIUTZA stapaneste foarte bine situatia de pe teren si pentru profile-ul colectiv ii dau nota 10.Bine ca mi-a adus aminte ca santem numai 4 prestatori activi..ca eu bagasem postari si la pretenarii care nu aveau e-mail….!! ILIUTA,NICULE si IOANE ,iertare ,dar nu m-am referit la noi in postarea cu pricina..In nemernicia mea .am crezut ca va fi invazie de useri pe aici , iar ILIE ar putea calcula ,ptr acest caz particular.ce sanse sant de mai ramane in paradis..ILIUTA,mie mi-a placut mai mult lectia de geografie transmisa pe viu din orientul mijlociu..pe unde drakku”vine statul asta PALESTINA ..ca mintea mea in gandul ei are negativare tzapana pe grila de cda..??HAHAHAHOHOHO[tuse convulsiva}HAHAHAHOHOHO Va iubesc..fratilor pe bune..

  3. Cam acid si incisiv comentariul lui Ilie, la adresa conducerii
    de partid si de stat, dar in schimb plin de realism! Otelul
    de Galati salveaza China(ciaina), iar China imprumuta
    americanilor o mare suma de bani, ca sa poata scapa de
    „visul american” si eventual sa mareasca pretul titeiului,
    care a scazut dramatic, desi benzina la pompa nu scade,
    fiindca nu are legatura cu titeiul, ci cu otelul!
    Singura noastra sansa este initierea unui program
    umanitar sub egida ONU, „OTEL contra benzina ieftina la
    pompa” sau sa gasim pompa noastra istorica, dupa cum
    spune cronicarul: „Mihai intra in Alba Iulia cu mare pompa”!
    Jurnalele politice erau bune, ca aveam timp sa lasam
    armele in biroul directorului de la „Patria” si sa gasim niste
    locuri in sala!

  4. Nicu

    Nu am mai fost demult sa vad un film lintr-o sala de cinema. Textul este numai bun pentru jurnalul de dinaintea rularii filmului.
    Iti trebuie o voce blonda pentru coloana sonora.

  5. Ilie

    Nu cred ca lucrurile o pot lua la vale pe un blog cu patru participanti activi mai ales ca nu avem formatiune politica mult diferita. Ori ce am face, educatia din adolescenta precum si experienta de viata asemanatoare ne fac sa gindim oarecum apropiat. Uite, eu de exemplu am avut o mare bucurie acum doua zile privind la „telejurnalul de seara,” am vazut vizita de lucru a tovarasului presedinte la mareata realizare a regimului nostru „Combinatul metalurgic de la Galati” acest colos industrial care asigura cu prisosinta otelul necesar fabricarii cricurilor pentru ridicarea patriei noastre pe noi culmi de progres si bunastare, prin reprezentantii nostri dragi. Indicatiili pretioase date de tovarasul presedinte sint garantia pastrarii locurilor de munca si a crearii altora noi, ba chiar putem crea locuri de munca pentru export in tarile mai slab dezvoltate din acest punct de vedere, cum ar fi China, Pakistan, tari vecine si prietene. Tovarasul presedinte a fost insotit in vizita sa de reprezentanti ai oamenilor muncii care sint singurii stapini pe munca si relizarile lor. HAHAHAHAHOHOHOHO

  6. olteanu"

    Miron @ NERO bai frate ,eu duc niste lupte la baioneta pe REALITATEA forum si stiu ce inseamna razbelul fratricid.virtual.toate incep frumos ,dar in lipsa moderarii lucrurile o pot lua la vale..Da”daca ILIE dixit..so be it.

  7. Ilie

    Nu cred ca trebuie sa schimbam vorba, subiectul din topic este prin excelenta politic, „noi cu totii domnule” facem parte din specia degenerata numita „zoon politikon” si destul de des ne manifestam ca atare in special in preajma asa ziselor alegeri. Tocmai m-a sunat Mocanu Tachita de la Simleu, vorbeste ardeleneste!!!

  8. OK, schimbam vorba! Vremurile grele vin deabia in
    primavara, pana atunci cei de la CERN, incearca sa
    repare acceleratorul si numai dupa aceea protonii
    vor zbura spre noi, gauri negre, etc….

  9. olteanu"

    Stimati colegi .eu zic sa ne intalnim pe alte forumuri daca vrem sa discutam despre politica..locul asta e prea sacru..va rog..Sau ,daca o vom face ,cu aprobarea sefului de blog..please be carefull..si asa ne asteapta vremuri grele..Pupici ptr toti..

  10. Nicu

    Bine! stimabile!
    Daca e asa de ce nu se extrag din urna ca la 6 din 49. La prima vedere, fara a intra in amanunt, am avea multe avantaje. Oare care ar fi ele?

  11. Vot uninominal inseamna ca toti candidatii sunt
    identici, deci poti sa votezi pe cine vrei!
    Asa ca neicusorule, cu totii la vot, bagam in urna
    pe cine vrem si de acolo iese, cine trebuie!

  12. Nicu

    Ei! asta mi-a placut! Bine le ziceti onorabile, cu mult curaj si patos. Ce corupta sotietate! Ei! bravos! Ura!

    Pana acum nu mi-a vorbit nici un cantidat de aproape, care va sa zica. Adicatelea nu ne-am vazut la fata.
    Daca nici in urmatoarele doua saptamani nu ma cata, eu cu cine mai votez, neicusorule?

  13. Ilie

    E groasa rau cu campania electorala, peste tot atirna, flutura, se balangane, se insinueaza, sar in ochi, ranesc urechile fel si fel de reclame care toate m-i se adreseaza numai mie:
    „reprezentatntul tau in Parlament”
    „deputatul tau”
    ” tinem cu tine” (i-am rugat eu sa tina cu mine, ma bat cu cineva?)
    „meriti o pensie mai asa si asa…”.si alte si alte ineptii
    Pe puncte:
    1. Nu am nevoie de reprezentant in Parlament, as prefera sa ma reprezint singur.
    2. Sa ii mai ia in seama si pe ceilalti si sa nu mi se adreseze numai mie.
    3. Cind „vorbesc ” cu mine totusi sa se adreseze respectuos, cu „dumneavoastra sau „dumneata”, pentru simplul fapt ca in 89′ mi-am calcat juramintul si nu am tras nici un cartus, desi ma minca mina, in plus nu am fost la pascut vitele cu ei ci cu altii din satul meu de bastina, pe care ii respect si ma respecta desi am fost impreuna la acea activitate, ei au fost cu altii la pascut vitele sau oile, lor sa l-i se adreseze asa.
    Noroc ca nu mai tine mult, „pleaca ai nostri, vin ai nostri” sau cum spunea Blaga (poetul, nu halalalt): „o noua primavara pe vechile dureri”
    Si iar imi rasuna in urechi „HAHAHAHAHOHOHOHO” Dupa aceea raminem iar cu reclamele de fiecare zi, ca de exemplu „alcoolul si tutunul dauneaza grav sanatatii… calului” si „bucura-te de pisica ta … coapta la cuptorul cu microunde” si altele, la volum cit mai mare, ca de aia au televizoarele noi puteri de zeci de wati, sa se auda. Profesorii de „buna cuviinta” apropo de „lectia” din titlu au dat de mult ortul popii asteptind „salarii europene” la „munca romaneasca”
    Azi e inca duminica, dar nu pentru mult timp…

  14. Ilie

    Mai era o lozinca pe spatele Stadionului Guilesti, se vede bine din tren cind veneai sau plecai din Gara de Nord, scria mare de tot „CONSUMATI PESTE OCEANIC” iar hitrii ca de exemplu Chiba au spus:
    „Nu e peste ca stavridu’
    Nici echipa ca RAPIDU’ ”
    Dar pe vremea aceea aveam intr-adevar flota de pescuit oceanic, pina ce a venit la putere un alt „vitez conducator”
    si i-a dat drumul „pe riu in jos”
    Ca de ce sa stricam noi echilibrul ecologic omorind in masa bietii pesti !!! HAHAHAHAHOHOHOHO

  15. Sigur, fanul si iarba ar fi o solutie pentru iesirea din
    criza, dar nu pentru oameni!
    In anii „80 s-a pus in practica o varianta cu pestele,
    dar atunci aveam flota de pescuit oceanic!

    ” Malurile, maluresc
    Valurile, valuresc
    Salcia, usor sopteste
    Nici o masa fara peste!”

  16. Ilie

    Ion si Gheorghe au emigrat, Ion in Arabia Saudita si Gheorghe in URSS. Dupa vreo doi ani se intilnesc. Ion, rumen la fata, imbracat bine, masina luxoasa iar Gheorghe ca vai de mama lui.
    -Cum ai facut mai Ioane de te descurci asa de bine?
    -Pai cind am ajuns acolo si nu aveam nimic de era sa mor de foame, am luat o mina de fin, m-am asezat in fata moscheei si am incept sa maninc. Trecind seicul pe acolo m-a vazut si mi-a spus „Lasa finul pentru camile, tu vino la mine sa-ti dau un capital sa faci afaceri cu petrol, asa ca toata lumea” Si dupa cum vezi e foarte bine.
    Gheorghe baga la cap si la intoarcere ia o mina de fin, se aseaza pe treptele Kremlinului si incepe sa mesteca. Trece Nikita Seergheevici pe acolo, il vede si ii spune:
    -Ti durak, lasa finul pentru la iarna, treci urgent la pascut!
    Asta apropo de supravietuire. In ultimul timp am vazut citeva emisiuni despre supravietuire si mi-au placut in mod deosebit. Poate ca ar fi fost benefic in cariera noastra militara sa n-i se fi predat si citeva ore cu principii de supravietuire. In orice caz, cind maninc imi aduc aminte din cind in cind acele emisiuni si parca mincarea are un gust mai bun, o maninc mai cu grija si recunostinta pentru ca o am.
    In ceea ce priveste criza, sa speram ca rezolvarea nu va fi un nou razboi si ca omenirea va gasi o cale de stabilizare a situatiei inainte de de a deveni catastrofala.

  17. ” Marea Criza” din perioada 1929-1933 a fost rezolvata,
    asa cum spui, prin importante masuri de redresare, cum
    ar fi programul lui Franklin Delano Roosevelt din 1933,
    CWA(Civil Works Administration).
    La noi s-a rezolvat cu celebrele ” curbe de sacrificiu”!
    Obama s-ar putea inspira din aceste masuri, deasemeni guvernantii nostrii.
    La noi ar fi benefica o reducere a salariilor si pensiilor
    cu 50%, in cadrul primei curbe de sacrificiu, iar ulterior
    se poate merge pana la anularea lor, dar nu inainte
    ca guvernul, sa initieze cursuri de supravietuire!

  18. Nicu

    Se poate si fara hahaiala si mistocareala sa castigi simpatia electoratului.
    Nu vom vedea minuni dar cu Obama multe se vor schimba in lume.

Lasă un răspuns

