O fila de istorie


Istoria Liceului Militar a inceput la 25 noiembrie 1924 la Cernauti, nasterea fiind consfintita prin Inaltul Decret Regal nr. 3889 al Regelui Ferdinand.
Sarbatorirea a 80 de ani de existenta, in 2004, s-a suprapus cu sarbatoarea „Stefan cel Mare si Sfant – 500”, patronul spiritual.
Colegul nostru, colonel Dumitru ROMAN a consemnat in revista Spirit Militar Modern nr. 10/2004 interviul luat colonelului Ionel Moisa, comandantul Colegiului Militar Liceal „Stefan cel Mare”.

Interviul il puteti citi aici.

37 de gânduri despre “O fila de istorie

  1. Aliosa

    DRAGI COLEGI,
    Acum in SAPTAMANA MARE doresc din toata inima sa va urez ca SFINTELE PASTI sa va gaseasca pe voi si familiile voastre in cea mai buna forma fizica si psihica,iar cele trei zile de sarbatori sa va alimenteze spiritul pentru tot anul.
    Si mai doresc sa le multumesc mult inimosilor ce se ocupa zi de zi ca noi sa comunicam si sa ne intalnim la vara.Cu speranta ca adevarul nu va supara pe nimeni ii voi nominaliza pe: ILIE MATRA,
    SCUTARU IOAN,CHIBA IOAN,MIRON GHEORGHE,VICTOR DORNEA iar din COMITETUL DE ORGANIZARE pe cei de care am auzit pe net: BOTEZATU
    VALENTIN,LAZAR EUGEN,AMARIEI VASILE.
    SARBATORI PASCALE FERICITE!
    LA MULTI ANI TUTUROR CE POARTA NUMELE DE GHEORGHE!
    ALIOSA de la 12-D

  2. freddye

    @Nero si ILIE Aliosa este un razboinic crescut la West Point C-lung Mold.[ca si noi de altfel]si e invatat cu suieratul acatistelor critice pe la urechi.De-abia astept sa vina vremea buna ca sa-l convoc la un gratar si-o bere racita in fantana [reteta consacrata] 🙂

  3. Aliosa

    MULTUMESC „NERO”
    Incurajarile tale imi dau aripi si-o sa vezi ca voi zbura mai
    repede pe blogul promotiei!
    Timpul este nemilos cu noi iar eu am inca multe de spus despre
    cei 40 de ani scursi de la absolvire,ani de impliniri si multa
    truda.Nu postez pentru bravada ci pentru a-mi aminti de anii
    copilariei care nu intotdeauna au fost pe roze.Iar acele simple
    versuri sunt rezultatul inspiratiei de moment a clipelor pe care
    le traiesc si-i rog pe cei deranjati de indrazneala mea sa
    mearga-n tabara lui „Huidu si Gainusa”
    O zi buna NERO.
    ALIOSA.

  4. De Pasti vine fiica-mea si plecam la tara, dar te sun eu
    pe tema asta si poate realizam jonctiunea pe traseu!
    Am sa-l caut pe Budureanu!

  5. Ilie

    Ioane, nu poti nega ca ai un ascutit spirit critic, si nu e periculos pentru ca nu am aflat sa fi fost cineva omorit de putina critica. Asa ca nu il ierta, macar putin.
    Apropo de tinut minte, ai itaritat vreodata vreun ciine si sa nu te latre cite zile va avea?
    In alta ordine de idei, unul din fostii colegi din clasa x-a, Budureanu Petre este preot in com. Varciorog, in judetul vostru. Am cautat dar nu am dat de el, poate dai tu un telefon local si daca dai de el spune-i sa ma caute. Desi a fost cu noi doar un an l-as invita la intilnire, a fost un coleg deosebit, avea si probabil mai are si acum una din cele mai exacte memorii din citi am cunoscut.
    Si tot in alta ordine de idei cred ca a treia zi de Paste voi trece prin Oradea in drum spre Bucuresti. Poate iesi la poarta sa dam mina. Din pacate nu pot zabovi, am vreo trei intilniri pe traseu, legate de oarece interese comerciale.

  6. Nu-ti fie frica Aliosa, fiindca scrii frumos si bine!
    Ilie m-a prins intr-o zi mohorata si ma tine minte!
    Felicitari pentru compozitie!

  7. Aliosa

    MAESTRUL DIN NOU LA INALTIME!
    L-am rugat din nou pe inmosul deschizator de drumuri sa ma ajute
    intr-o problema ce s-a ivit pe parcursul navigarii pe net. Nu stiu de ce si cum de are atata rabdare cu mine dar,problema
    ridicata de mine a fost prompt si perfect rezolvata.Ii multumesc
    din suflet bunului NICU ( caci despre el este vorba )si-i doresc
    tot binele din lume.Datorita dibaciei lui acum,sunt incarcat
    cu mai multa energie iar timpul trece mult mai frumos si util.
    MAESTRUL SI-A ARATAT DIN NOU VALOAREA! TRAIASCA MAESTRUL!
    ALIOSA de la 12-D.

  8. Ilie

    Aliosa te felicit pentru curajul de care dai dovada intrind cu poezia ta in gura lupului cel mare si rau, Nero, alias Ioan Chiba, care te poate face praf sau te poate scoate cu Premiul Academiei, depinde de cum ii pica critica pe tine. Eu ii propun sa fie asa cu ii sugera si Fredy, un Mecena si nu un Nero! Daca va fi asa promit sa imi inving si eu frica ce ma cuprinde numai cind aud cuvintele „critica literara”

Lasă un răspuns

